Sv: Stora jobbsökartråden
Skaffa det så fort du kan, bättre att ha det i tid så slipper det dra ut på tiden senare..
Själv har jag påbörjat en praktik på Subway här i stan, som efter 3 veckor ska leda till anställning om allt går som det ska. (D.v.s. om jag lärt mig allt och sånt).
Idag var min 3:e dag där och jag börjar fundera om detta verkligen är rätt för mig?! Jag har (som jag även berättat tidigare) alltid haft lite problem med mitt tempo, och när man jobbar på subway eller andra liknande resturanger så är tempo ganska prio ett. + att man ska vara trevlig mot kunden samtidigt.. o där blir det lixom lite problem för mig. Jag är inte alltid den socialaste personen, spec inte inför nya personer, blir lite "blyg" och "tillbakadragen"..typ men det är inte något jag snabbt kan ändra på utan det är just mitt tempo.
Har lärt mig alla mackors innehåll nu, dock kan jag bli stressad och få blackout i nån sekund ibland, vilket i sig gör att det tar längre tid. Det ska gå SNABBT att lägga på pålägget (Köttet/grönsakerna), så snabbt att när jag tycker jag är snabb så är de andra ändå mycket snabbare.

Visst det var min 3e dag idag men kommer jag nånsin hinna lära mig öka tempot o få det snyggt på mackan (o vara trevlig mot kunden) samtidigt, på mindre än 3 veckor ??
Är tveksam om subway kanske är lite för stressigt för min del ändå? Vad tror ni?
+ att detta är en väldigt stor chans för mig, har haft ganska många chanser på jobb hit o dit men har alltid fallit på mitt tempo. o säger jag till min sambo att jag är tveksam på detta så vet jag inte vad han kommer säga :/ Då jag behöver ett jobb NU, o mina chanser inte växer på träd precis..
+ att man ska kanske inte vara så "kräsen", vilket jag heller inte är men ja...kommer jag lära mig o kommer jag palla trycket?
En vanlig butik kanske vore bättre? Fast där är det (vad jag hört) mycket svårare att få jobb istället..
Vill gärna ha era åsikter?
Hur hade ni gjort?
Har ni tips på jobb som kanske skulle passa mig?