Stora jobbsökartråden

Sv: Stora jobbsökartråden

Har blivit inbokad på en intervju som behandlingsassistent på ett HVB-hem, kvinnan jag pratade med var riktigt trevlig och gav mig ett gott intryck.

Men! Efter att ha googlat lite om detta HVB-hem och ägaren, (privata sektorn), börjar jag faktiskt bli ganska avskräckt! Personal som misshandlas, personal som misshandlar och missunnar de boende, icke - acceptabla behandlingsmetoder m.m. :nailbiting: De hamnade i ett ordentligt blåsväder runt 2012 men påstår sig ha uppfyllt Socialstyrelsens krav på sådant som måste förbättras.

Ska gå på intervjun oavsett, men hur fan ska jag göra? Är i stort behov av pengarna då min ekonomi slutar existera nu när sista CSN kommer för min del. Ska jag hoppas på att de faktiskt har bättrat sig, eller vänta på svar från någon av de andra jobben jag sökt?

Min magkänsla är inte direkt positiv...

Är du utbildad? Annars kräver ju ofta seriösa ställen det... Men det lät verkligen obehagligt.

Jag är snart färdigutbildad behandlingsassistent, tar examen nu i maj. :)

De andra jobben jag sökt är inom kommunen som boendeassistent, men ansökningstiden går inte ut förrän nästa vecka på de flesta.

Jag hade tagit jobbet. Personal som misshandlas kan de väl inte vara det enda boendet som har varit med om? Jobbar med autister, där är slag, knip och rivningar vardagsmat.

För min egen del:
Borde få besked om jobbet jag sökt antingen idag eller imorgon. Hoppas idag så man vet under helgen.

PMar!

(tiotecken)

Har svarat! :)

Jag hade tagit jobbet. Personal som misshandlas kan de väl inte vara det enda boendet som har varit med om? Jobbar med autister, där är slag, knip och rivningar vardagsmat.

Nej jag är väl medveten om att misshandel kan förekomma, beroende på vilken inriktning HVB-hemmet har. :) Det som fick mig att reagera starkt här är de anmälningar Socialstyrelsen fått där föräldrar anmält om vanvård och behandlingsformer som inte varit humana. De två HVB - hemmen som är aktuella för min del har dessutom granskats av en större tv-kanal som påvisar missförhållanden för de boende. Det är inte ett ställe som jag vill arbeta på, därav min fundering på om jag ska ge det en chans och hoppas på att det förbättrats eller lägga bena på ryggen och springa.

Jag ska på intervju imorgon, på en tjänst jag sökt. Har jobbat på samma ställe i närmare 7 år så har ingen aning om vad som väntar i en intervju, är sjukt nervös men samtidigt taggad.

Jag ska på intervju imorgon, på en tjänst jag sökt. Har jobbat på samma ställe i närmare 7 år så har ingen aning om vad som väntar i en intervju, är sjukt nervös men samtidigt taggad.
Heja Heja!
Håller tummarna att de kommer gå kanon för dig imorgon! :)

Kände mig inte alls förberedd på den där intervjun. Fick i alla fall uppge från när jag skulle kunna börja jobba, om jag får det, samt uppge löneanspråk. De ska höra av sig inom några dagar sa de.

Är lite sur o besviken på mig själv för att jag inte sökt jobb eller praktik som jag lovat att göra för några veckor sedan. :mad:

Imorgon måste jag iväg och försöka fixa något. Finns 2 utannonserade jobb som jag ska söka. Ett som kom ut den 10de som min sambo hitta ikväll på blocket, som jag totalt har missat. Ett bageri jobb dessutom! 3 dagar kvar att söka. Så måste fixa det imorgon.
Dessutom är sambo sur på mig över detta med. (Med all rätt, då vi hade världens snack om detta för nån vecka sedan och jag lovade att ändra på mig redan dagen efter...ja o nu är vi här). Vad är det för fel på mig?!

Som jag skrev tidigare så har jag varit lite osäker på vad jag vill/ska göra. Att jag står i ett vägskäl om vilket val jag borde göra. Är inte direkt ett dugg klokare nu kan jag säga. Men har typ kommit fram till att jag borde gå ner till konditoriet jg var på tidigare, innan jag fick jobbet i vintras, o fråga om det finns något ledigt jobb där fortfarande (troligen inte) annars kanske en praktik precis som när jag var där senast, som sen kan leda till anställning.
Men jag gruvar mig så in i norden för att gå dit...:crazy: :nailbiting:

Fortsättning. ..

Vet egentligen inte varför jag gruvar mig för?! Kanske är det för att jag aldrig direkt sa hej då när jag slutade där sist..eller så är det kanske också "skammen" att komma "krypande" tillbaka fler månader senare...eller är det känslan att inte veta om han skaffat en ny,..eller om jag ens är välkommen tillbaka?!

Allt snurrar. ...det får mig att tänka på om jag istället hellre borde gå till travbanan och fråga om jobb/praktik istället?!
Men är det verkligen nå bättre där? Kanske, kanske inte?!

Vet inte vad jag vill ha sagt med detta men skönt att få skriva av mig lite när man inte kan sova..

Någon som blir klok på mig eller kanske känner igen sig lite? Vad tror du att jag bör göra?

Någon som vill läsa ett personligt brev och cv lite snabbt? Kan kanske inte ändra det personliga brevet men tror cvt är ändringsbart och båda känns sådär
(jag tänker dock försvinna härifrån tills kl 13.00;))

Jag har fått jobb! En tillsvidare anställning, heltid, inom kommunen.

Akerman: Varför jaga prakikplatser? Du behöver väl ett jobb? :)

Grattis till jobbet! :D Vad är det för jobb?

Jo, jag behöver verkligen ett jobb, så självklart söker jag det i första hand.
Men en praktik är ju i alla fall en halv fot inne, så att säga. Jag för träna och samtidigt visa vem jag är, men framförallt så har jag något jag kan göra om dagarna. Fast ekonomin tryter så praktik i all evighet kan jag ju förstås inte heller ha! :(

Jag börjar bli så pass i behov av jobb så har till o med sökt sommarjobb som jordgubbsförsäljare :p
Känner mig en aning för gammal för det men jobb är ju ändå ett jobb..

+ att Af är på mig i hälarna med, angående aktivitet som man är tvungen att ha. Därför söker jag även praktikplats, eftersom jag blir så illa tvungen till att ha nånting. Annars finns det "risk" för att jag hamnar på nån secondhand butik som har öppet typ 1 dag i veckan (eller nåt sådant) på arbetsträning, o det tror inte jag kommer hjälpa mig ett dugg, så därav hellre en praktik.

Har inte hört nåt om jobbet än men beslutat tacka nej om jag får det. Står inför för stora förändringar i livet som det är ändå och sökte det mest av bara farten. Fast blir man erbjuden så är det ju ändå ett gott tecken att man kan byta jobb om man vill.

Uppdatering:
Har precis kommit hem efter en runda på stan. Först in till Af o lämna nå papper + att jag skrev ut PB+CV till det ena jobbet jag skulle söka idag. (Kallskänka på ett cafe). Sedan efter det åkte jag till konditoriet jag var på i höstas o frågade om han hade fått tag i någon ny konditor och jo så var fallet, han hade tydligen haft intervju med nån snubbe förra veckan som skulle börja snart.. men så sa han att han hade mitt nummer ifall det inte skulle gå vägen med denna..typ. Kanon tänkte jag men sedan kom jag o tänka på att han sa att han skulle höra av sig till mig tidigare om han behövde men som han icke gjort..hm..kan ifs bero på många orsaker men ändå.
Tydligen hade ett annat cafe jobb jag sökt hört av sig till han med (antagligen så köper cafet kondisbitar av honom) och frågat om mig. Han hade tydligen sagt att han tyckte de skulle anställa mig. Men de har inte hört av sig heller.

Jahapp, då äre som det är. Nu vet jag åtminstone att det inte finns nån plats (just nu iaf) på konditoriet. Så bara spana vidare, frågan är ju om man ska ta sig till travbanan och fråga ändå? :cautious:
Åkte till parkeringen men insåg att klockan kanske va lite mycket för att tränarna är kvar (brukar bli kar på förmiddag) så kanske är bättre jag åker dit tidigt, om jag nu ska våga mig dit..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Tapeter tapeter tapeter
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka