Stora jobbsökartråden

Det kan ju faktiskt vara positivt att du fick honom att skratta flera gånger med :)
Hoppas på det bästa i alla fall. Ni fick ju bra kontakt trots allt och det är många ggr övervägande, tror jag.:up:

Själv blev jag uppringd i torsdags av Sodexo och jag fick jobbet :D Ska börja nu på onsdag med någon utbildning/kurs som dom har.
Dock blir/blev jag tvungen att tacka nej till platsen på lernia utb. då jag tror det kommer ta upp för mycket tid för mig då, men både jobb och plugg att fokusera på..

Så nu får jag hoppas på mycket jobb i sommar :bump:

Det kan ju faktiskt vara positivt att du fick honom att skratta flera gånger med :)
Hoppas på det bästa i alla fall. Ni fick ju bra kontakt trots allt och det är många ggr övervägande, tror jag.:up:

Själv blev jag uppringd i torsdags av Sodexo och jag fick jobbet :D Ska börja nu på onsdag med någon utbildning/kurs som dom har.
Dock blir/blev jag tvungen att tacka nej till platsen på lernia utb. då jag tror det kommer ta upp för mycket tid för mig då, men både jobb och plugg att fokusera på..

Duktig!!! :banana:

Grattis!! :banana:

Här har det varit en vecka fylld med prestationsångest, extremförkylning, trötthet och... ja, inte mycket har blivit gjort om man säger så. Fick dock iväg ett viktigt mail till arbetsförmedlingen på morgonen och kände mig SÅ duktig som inte sköt upp det till efter hundpromenaden, så jag bestämde att dagens tema ska vara "Gör allt på en gång istället för att skjuta upp saker", ungefär :p
Mötte sedan en otroligt inspirerande kvinna när jag var ute. Hon frågade efter vägen till ett ställe eftersom hon skulle dit och lämna CV osv. Tydligen hade hon sökt jobb ett tag, men efter att hon börjat besöka alla ställen hon sökt jobb på så hade hon blivit kallad till tre anställningsintervjuer. Det förstår jag, för jäklar vilken utstrålning hon hade!

Efter promenaden bläddrade jag i en tidning och såg en annons där de sökte personal till ett ställe som hade passat mig perfekt. Så för att fortsätta dagens tema slängde jag iväg ett mail bums på en gång, tänkte "Fundera inte, gör bara!" och ja, nu sitter jag här och är nervös :D Håll tummarna nu för att de hör av sig och är intresserade av att anställa mig, för det jobbet skulle jag nog trivas utmärkt på.

Jamen heja :D Gud så bra du är! :bump: Själv har jag varit på utbildning i Sthlm inför sommarviket som börjar nästa vecka. Känns riktigt bra! Försöker att inte oroa mig för hösten och de här dagarna har det gått bra!

Härligt @Gimlan, tänk positivt och skjut morgondagens bekymmer framför dig! Finns ingen anledning att oroa sig, egentligen. Du är driftig och vill jobba, så du lär inte sitta på latsidan i vilket fall. :) Och tänk vad attraktiv du kommer vara efter sommarjobbet! Det är väl inte pjåkigt alls, förutom att det ligger i fel stad?

@Red_Chili, grymt bra jobbat! När man tar tag i sina små "demoner" och utmanar dem och känner att man gjort nåt bra, det är en sån himla skön känsla! Håller tummarna för dig. :)

Själv är jag iväg på sommarjobb nu i Skåne. Himla gött faktiskt, har saknat att jobba. :) Väldigt skönt att vara tillbaka på samma projekt som förra året också, fast i nya lokaler. Så istället för att vara helt lost har jag koll på själva jobbet men noll koll på var alla saker är nånstans. :p

Måste verkligen sluta oroa mig. Så himla destruktivt! Men är liksom "van" att göra det så jättesvårt att bryta.

Heja heja på oss alla duktiga arbetssökare :bump:

Imorgon börjar jag min första dag på mitt jobb, ska ha 4 dagars utbildning/kurs först. Ska bli spännande! :)

Jag är skiträdd att jag tagit på mig för mkt i sommar! Jobb på tehandeln + personlig assistent ger mig först 12 arbetsdagar på rad, ledig en, jobba 9 dagar, ledig en osv. Hela juli och augusti. :crazy:

I dag ringde de från AF och sa att en arbetsgivare tittat på min profil och ville ev anställa mig. I en mindre butik, halvtid, men jag vet inte om det är en fast tjänst eller bara över sommaren, men vi skulle träffas nu ngn dag. Får se vad arbetsgivaren säger då...

En fast tjänst går dock före allt!

Kan inte ta bort smileys från mobilen (från det jag citerar/svarar på) --->:bump::)

Det är bara att konstatera då, att bukefalister är lite smått världsbäst på allt ;) Heja oss allihop!

Nu är jag nästan sugen på att skicka iväg fler jobbansökningar, bara för att det går. Men.. Huh. jag vet inte. Det känns som om jag först vill veta vad som händer med det jag sökte tidigare, samtidigt vet jag att det inte går att resonera så, för då söker man på tok för få jobb och får aldrig någonting. Egentligen hoppas jag väl mest på att varje ansökan ska leda till ett jobb för att slippa söka fler och slippa få fler "nej".

Det är bara att konstatera då, att bukefalister är lite smått världsbäst på allt ;) Heja oss allihop!

Nu är jag nästan sugen på att skicka iväg fler jobbansökningar, bara för att det går. Men.. Huh. jag vet inte. Det känns som om jag först vill veta vad som händer med det jag sökte tidigare, samtidigt vet jag att det inte går att resonera så, för då söker man på tok för få jobb och får aldrig någonting. Egentligen hoppas jag väl mest på att varje ansökan ska leda till ett jobb för att slippa söka fler och slippa få fler "nej".

Är du i stort behov av ett jobb (eller flera?) så säger jag: Sök så många du kan! Det är oftast då det händer nånting :)
Att någon av dessa är intresserad och hör av sig menar jag ;)

Heja heja :bump:

@Akerman, jo, tyvärr är jag i extrembehov av jobb, så egentligen borde jag inte göra annat än söka 100 jobb om dagen, minst! Är i ett sådant läge där jag kan tänka mig att jobba med i princip vad sjutton som helst, oavsett antal arbetstimmar i veckan bara det fungerar för mig och ger mig lön. Så det finns ju utan tvekan många jobb att söka, men när jag inte ens kan förmå mig att söka jobben jag verkligen vill ha pga hjärnspöken så blir det ju svårt. Kanske skulle satsa mer på att söka jobben jag inte riktigt "bryr mig om" för att det inte ska bli lika laddat att söka och få ett nej... Jag vet inte, men på något vis måste jag hitta ut ur den dåliga spiral jag hamnat i.

Det kommer lösa sig med tiden. Jag hade också lite svårt för att skicka iväg ansökningar i början men det släppte till slut :)
Vart bor du någonstans förressten?

@Akerman, jag hoppas att du har rätt :) Det BORDE ju vara som du säger att det släpper.
Jag bor i Sthlm, så det är ju rätt gott om folk som vill ha jobb här. Min lilla fördel gentemot många andra är väl att jag har körkort. Många som bor i stan verkar inte riktigt bry sig om att ta det, men jag tog det just för att det kunde öka jobbchanserna något. Funderar även på att börja söka jobb i mindre städer nära Sthlm, men här har jag i alla fall boende samt hundvakter och det kanske är bäst att börja leta jobb häromkring då. Du ser vad mycket jag funderar på åt alla håll hela tiden ;)

Ett tips:
Finns ett eventföretag som heter: Renomme Eventpersonal (Sök på facebook) som brukar söka efter personal lite titt som tätt i olika städer runt omkring i Sverige för olika slags jobb. Ex. demojobb i butik...de kan vara allt från att dela ut gratis prover till att visa hur en produkt fungerar.. oftast ganska lätta jobb med bra betalt :)

Ja, det funderas ganska mycket är med :p Tillslut blir man knäpp och det känns ibland som man vill krypa under täcket och ge upp,, åtminstone för ett tag. Men så fort man får ett liiitet positivt svar från en av de 1000tals jobb man sökt så skiner solen igen :D Typ :angel:

@Akerman, jag hoppas att du har rätt :) Det BORDE ju vara som du säger att det släpper.
Jag bor i Sthlm, så det är ju rätt gott om folk som vill ha jobb här. Min lilla fördel gentemot många andra är väl att jag har körkort. Många som bor i stan verkar inte riktigt bry sig om att ta det, men jag tog det just för att det kunde öka jobbchanserna något. Funderar även på att börja söka jobb i mindre städer nära Sthlm, men här har jag i alla fall boende samt hundvakter och det kanske är bäst att börja leta jobb häromkring då. Du ser vad mycket jag funderar på åt alla håll hela tiden ;)
Det släpper definitivt, läser man sen hur många som söker jobb och inser hur många sökanden det kan vara på varje tjänst så blir det inte så personligt att skicka iväg ansökningar - eller få nej. Fick två nej idag. Ryckte på axlarna.

http://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=2495195#.U48LZa-un7g.facebook

Jag bor i Sthlm, så dehttp://www.arbetsformedlingen.se/4.1799db4911df80d2fa9800024.html?id=2495195#.U48LZa-un7g.facebookt är ju rätt gott om folk som vill ha jobb här. Min lilla fördel gentemot många andra är väl att jag har körkort. Många som bor i stan verkar inte riktigt bry sig om att ta det, men jag tog det just för att det kunde öka jobbchanserna något. Funderar även på att börja söka jobb i mindre städer nära Sthlm, men här har jag i alla fall boende samt hundvakter och det kanske är bäst att börja leta jobb häromkring då. Du ser vad mycket jag funderar på åt alla håll hela tiden ;)

Men du, jag vet en arbetsplats i Sthlm som söker folk! Det är genom en annan bukefalist jag vet detta.

Det står att man ska ha viss erfarenhet, men det går nog att tumma på. Länken hamnade högst upp.

Jag känner mig så ful! Har arbete i hela sommaren och det verkar *peppar peppar* som att jag får fortsätta på schema till hösten.
Ändå sitter jag och söker andra jobb (eftersom jag inte vill stanna där jag är) och det känns så fult mot min nuvarande arbetsplats.
Vad gör man om man får ett jobb? Skulle skämmas ihjäl mig om jag skulle sluta mitt i sommaren.

Jag känner mig så ful! Har arbete i hela sommaren och det verkar *peppar peppar* som att jag får fortsätta på schema till hösten.
Ändå sitter jag och söker andra jobb (eftersom jag inte vill stanna där jag är) och det känns så fult mot min nuvarande arbetsplats.
Vad gör man om man får ett jobb? Skulle skämmas ihjäl mig om jag skulle sluta mitt i sommaren.
Oftast tar det ju ett tag med intervjuer och rekrytering så söker man nått nu är det ju ofta tillsättning i augusti-sept. Jag söker också jobb under sommarviket och trots att jag har löfte om fortsättning på jobbet jag varit på under våren (timmar i lite för liten utsträckning) just för att det ju oftast tar ett tag innan man får börja - om man ens får nått...

Usch... Jag är så rädd för framtiden. Rädd att det inte kommer ordna sig trots att jag anstränger mig allt det går. Nån annan som känner så? Hur hanterar ni det när det känns som värst?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Dejt
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka