Hoppar in i tråden nu, då jag också söker jobb. Är inskriven på arbetsförmedlingen nu och var där på informationsmöte idag. Så i 45 minuter har jag suttit och lyssnat på "Ja, ni vet att ni nog inte får jobb om ni bara söker ett jobb i månaden" samt en genomgång av allt som redan blev sagt när jag var där för att skriva in mig

Men jag ska inte klaga, de var trevliga i alla fall.
Nu har jag även hittat en annons på ett jobb som jag verkligen skulle vilja ha, och därför får jag förjäkla prestationsångest när det gäller att skicka in en ansökan. Försöker förklara för mig själv att jag åtminstone har större chans att få jobbet om jag skickar in en ansökan jämfört med om jag inte gör det (såklart) och har skrivit ett personligt brev. Ska dock kolla igenom det några gånger till och kika en extra gång på mitt CV innan jag skickar iväg allt. Målet är dock att ha det gjort innan jag lägger mig ikväll. Huh så läskigt. Tidigare jobb har jag fått genom kontakter eller genom att ringa till chefer, så det här med att skicka in ordentlig ansökan är helt nytt för mig.