Stora jobbsökartråden

Uppdatering direkt från jobbet:
Surkärringen är tillbaka! :/
Fick jobba en dag extra och hade oturen att jobba med henne. Dagen har väl gått ok men inte mer än så. Ex. Så glömde jag ta med egen nyckel till ett tåg. I vanliga fall så är det saksamma om den andra har en nyckel. Men inte för surisen. "Du har ju jobbat i 4 veckor nu...mutter mutter". Och? Jag glömde nyckeln idag men vem säger att jag gjort det tidigare?! Kan hända vem som, men inte enligt henne verkar det som :mad:

Hon surar över mer saker med men nu lär jag dra o städa sista tåget. ..
Usch! Det är jobbigt med sånna negativa personer :( Det tar på en även om man fattar att det är den andre det är fel på och inte en själv.

Ja det är verkligen jätte jobbigt :(
Ett annat exempel idag var när jag såg att hon fyllde på material till där vi plockar ifrån. Så jag tänkte hjälpa att fylla på och frågade om det behövdes något mer, som jag kunde hämta från förrådet. "Vet inte" var det ända jag fick till svar med en något negativ ton medans hon fortsatte med sitt. Ett annat exempel var när jag tydligen inte hörde vad hon sa ett antal gånger och tillslut fråga hon mig i sur ton om hon talade otydligt och efter det så höjde hon rösten rejält varje gång jag sa "va?".
Såå irriterande, då jag bara försöker vara trevlig och hjälpsam. Hon har varit sur o tvär nästintill hela dagen mot mig.

Detta får mig att inte vilja jobba där alls. Tycker det är lite trist då jag i övrigt trivs bra med dom jag jobbat med under sommaren..:/

DDet märks så väl att hon o hennes syster inte gillar sommar vikarier. Minsta lilla grejen förstoras upp och de förblir sur o tvär mot en för resten av dagen. ..eller nej, veckan!

Önskar att jag hade något att säga till om! :/

Bombar tråden här nu känner jag men känner att jag är tvungen att skriva av mig lite...

Har precis tackat ja till att jobba natt i natt. (är egentligen ledig Tis-Tors) Fick sedan veta att det är surpuppans syster jag ska jobba med :/
Jag som har gått o haft ont i magen bara på tanken av surpuppan idag, att jag inte vill jobba med henne något mer osv.. och så får jag jobba med syrran hennes nu, som jag har hört ska vara värre på vissa områden :/ Så detta gjorde inte saken bättre, nu fick jag ännu ondare i magen :( MEN samtidigt vill jag ju inte tacka nej till arbetstid heller, så i slutändan blir jag väl så illa tvungen att jobba med dom ibland....VILL INTE! :cry::crazy: Ångrar mig nästan nu på en gång.. vill inte behöva ha ont i magen för att gå till jobbet, pga några gnäll o klagokärringar!

Edit: Ska ringa chefen nån dag i veckan o höra om schema o ev. förlängning. Bör jag ta upp att jag helst inte vill jobba med dessa två damer då? eller kommer det bara bli fel o konstigt då?
Minskar chansen till fortsatt jobb, osv?

@Akerman , försök att ignorera personen/personerna! Fråga inte om de behöver hjälp, gör dina arbetsuppgifter och var nöjd med det. En del personer är som de är, lättast att försöka ha så lite med dem att göra som möjligt.. Varför ska de få trycka ner dig och förstöra din arbetsdag?? Tycker inte att du ska säga att du inte vill jobba med dem, då är det du som kanske får färre pass! Det du kan göra är väl att fråga vem du ska arbeta med när du blir erbjuden ett pass, så kan du ta ställning då.

Är sjukt nervös nu, har varit på slutintervju för ett jobb som jag VERKLIGEN vill ha! Står mellan mig och en till men eventuellt måste jag vänta till nästa vecka innan besked! :eek: Denna fruktansvärda väntan alltså..!

Snabb Uppdatering: nyligen kommit hem från jobbet. Jobbade med suris syster inatt och jag fick inte ett endaste klagomål/gnäll från henne :)
Visserligen var jag lite på min vakt men hon kan åtminstone försöka vara trevlig...inte för att vi snackade så mycket men ändå...mycket lättare stämning och arbetspasset gick snabbare. Hoppas hon förblir så som hon var idag, för isf kommer jag inte ha några större problem att jobba med henne :)

Men hennes syster får nog allt ta o gå en "vett och etikett skola över hur man beter sig inför folk"!

Snacka lite med min sambo också om detta innan jobbet och han fick mig genast på bättre tankar :)

Liten uppdatering från min sida: Har pratat med VD:n ang. att ev. flytta ut till en annan enhet som heltidsanställd, men tog snabbt beslutet att det inte kommer att fungera av diverse anledningar. En av dessa var de galna krav han ställde på de anställda, b.la. var det inte acceptabelt att vara sjuk eller vara hemma med sjukt barn. Utan var barnet sjukt tyckte han att det vore bättre om den andre föräldern var hemma med barnet, för om man självmant valde att stanna hemma med barnet var det ett tecken på att man inte ville jobba och han behövde verkligen inte sådan slapp personal. (?!) Frågade då vad han ansåg om min endometrios som ger mig fruktansvärd smärta första mensdagen, så fruktansvärd att jag inte kan jobba. Då tyckte han att det var väl bara ta två ipren eller något och bita ihop. Jo men tjena, hade det gått hade jag gråtit av glädje istället för att ligga i svåra kramper och gråta av smärta.

Kort och gott: jag förstår varför alla säger upp sig från enheten och vägrar åka ut dit på extra pass. Trodde de jag pratat med bara överdrev men tydligen inte. Är inte ett dugg bitter utan fortsätter söka för fulla muggar, såg att kommunen var i stort behov av boendestödjare så förhoppningsvis kanske jag är aktuell där. :)

Hoppas innerligt att det släpper för oss alla i tråden snart och att hösten börjar med nya möjligheter! :)

Men herregud... det är ju omänskliga krav. Och knappast något de egentligen kan kräva, man har ju rättigheter liksom. Klokt att tacka nej! Jag är ledig och har sökt ett gäng jobb idag. Känner mig dock helt uppgiven :cry: Fattar inte hur man ska orka med det här med att söka jobb och mest bara få nobben :(

Jag vet att det är lika för alla, men jag tar hårt på det här :(

Jag hittade precis en jobbannons för en butik som jag vill jobba i, en butik som säljer grejer jag har riktigt bra koll på (när jag varit in i kedjans butiker har personalen åtminstone inte framstått som mer kunniga än mig). Det står dock, som alltid, i annonsen att de vill anställa folk med flera års butikserfarenhet/säljarerfarenhet, något sådant. Det har jag inte, dock har jag fått höra ungefär en miljard gånger från andra att jag borde jobba som säljare för att jag är så bra på att få folk att tycka som mig, köpa saker som jag tycker är bra osv :p

Jag vet alltså att jag skulle klara jobbet galant. MEN hur sjutton får jag fram det i ett personligt brev osv när jag inte har erfarenheten de efterfrågar samtidigt som en miljard andra sökande säkert har det?

Framhäv dina kunskaper runt produkterna så klart :) Det lär ju få dig att sticka ut i mängden.

Det är svååårt. Men ja, jag ska ge det ett försök! De anställer folk så fort de hittar något bra, så jag måste verkligen försöka få iväg något idag, absolut jättesenast imorgon...

Har dessutom kommit på vad jag vill utbilda mig till. En utbildning som kostar närmare 20.000kr. Jag har inte råd med något sådant, men vet att jag troligtvis skulle kunna få jobb lätt om jag utbildade mig. Någon som vet om det går att få ekonomiska bidrag för sådana saker? Varifrån vet jag inte, jag har absolut noll koll på sådant...

Det är svååårt. Men ja, jag ska ge det ett försök! De anställer folk så fort de hittar något bra, så jag måste verkligen försöka få iväg något idag, absolut jättesenast imorgon...

Har dessutom kommit på vad jag vill utbilda mig till. En utbildning som kostar närmare 20.000kr. Jag har inte råd med något sådant, men vet att jag troligtvis skulle kunna få jobb lätt om jag utbildade mig. Någon som vet om det går att få ekonomiska bidrag för sådana saker? Varifrån vet jag inte, jag har absolut noll koll på sådant...

Tidigare vet jag att min kommun kunde betala en utbildning som garanterade arbete, men vet inte hur det är nu och i din kommun..

Själv har jag hittat en tjänst som ligger ute och som jag är intresserad av. Dock kommer jag antagligen inte få den, men det är en gammal klasskompis till mig som rekryterar. Sen om jag är kompetent nog vet jag inte, men jag tror absolut att det är ett jobb jag skulle klara med bravur! :D

Tidigare vet jag att min kommun kunde betala en utbildning som garanterade arbete, men vet inte hur det är nu och i din kommun..

Själv har jag hittat en tjänst som ligger ute och som jag är intresserad av. Dock kommer jag antagligen inte få den, men det är en gammal klasskompis till mig som rekryterar. Sen om jag är kompetent nog vet jag inte, men jag tror absolut att det är ett jobb jag skulle klara med bravur! :D

Jag ska ta och prata med de på kommunen här. Jag ska på möte med några som har hand om unga arbetslösa den 20e, fram till dess ska jag försöka få in lite pengar genom att sälja grejer på tradera m.m. Det lär ju inte ge mycket, men många bäckar små... Dessutom lär jag ha lite pengar på ett sparkonto, har dock inte koll på hur mycket det faktiskt finns där :o Det ska jag kolla upp imorgon.

och kom igen, sök jobbet! Det är betydligt större chans att du får jobbet om du skickar in en ansökan jämfört med om du inte skickar in en ;)

Jag ska ta och prata med de på kommunen här. Jag ska på möte med några som har hand om unga arbetslösa den 20e, fram till dess ska jag försöka få in lite pengar genom att sälja grejer på tradera m.m. Det lär ju inte ge mycket, men många bäckar små... Dessutom lär jag ha lite pengar på ett sparkonto, har dock inte koll på hur mycket det faktiskt finns där :o Det ska jag kolla upp imorgon.

och kom igen, sök jobbet! Det är betydligt större chans att du får jobbet om du skickar in en ansökan jämfört med om du inte skickar in en ;)

+ @Gimlan: Tack för ert stöd! Ska försöka lägga tid på detta i helgen. Tror dock att det mer är en nackdel att ha gått i samma klass som rekryteraren! Eller inte, men både hon och jag är andra personer nu. Och med det sagt, så var vi inga bråkstakar eller så, vi var båda ambitiösa!

+ @Gimlan: Tack för ert stöd! Ska försöka lägga tid på detta i helgen. Tror dock att det mer är en nackdel att ha gått i samma klass som rekryteraren! Eller inte, men både hon och jag är andra personer nu. Och med det sagt, så var vi inga bråkstakar eller så, vi var båda ambitiösa!
Nja, det kan nog vara både och men förhoppningsvis hajar hon till vid ditt namn och kollar en gång extra på CV:t :)

Jag får väl gå med här nu då :( Flyttade tillbaka till Sverige och hemstaden i juli efter ett år utomlands, har sambo med mig.Vi har lägenhet och har klarat oss hittills men nu börjar det tryta i kassan. Vi klarar denna månaden och kan ev. Betala hyran nästa. Men sen är det slut.

Jag söker allt jag tror jag ens har en chans att de läser igenom mitt CV på. Jag har ingen specialkompetens men lite erfarenhet, vill plugga på universitet efter årsskiftet men måste leva tills dess på något vis.
Migrationsverket släpar fötterna efter sig och har inte gett besked om sambos uppehållstillstånd. Även om han är från EU är det svårt att få jobb utan basic svenska och utan pengar är det SFI som gäller.

Jag känner mig rätt förtvivlad. Även om jag får bostadsbidrag räcker det inte ens på långa vägar till hyran. Hemlöshet står runt hörnet. Fan alltså :cry:

Kollat om de behöver timmisar inom kommunen?
Jag får väl gå med här nu då :( Flyttade tillbaka till Sverige och hemstaden i juli efter ett år utomlands, har sambo med mig.Vi har lägenhet och har klarat oss hittills men nu börjar det tryta i kassan. Vi klarar denna månaden och kan ev. Betala hyran nästa. Men sen är det slut.

Jag söker allt jag tror jag ens har en chans att de läser igenom mitt CV på. Jag har ingen specialkompetens men lite erfarenhet, vill plugga på universitet efter årsskiftet men måste leva tills dess på något vis.
Migrationsverket släpar fötterna efter sig och har inte gett besked om sambos uppehållstillstånd. Även om han är från EU är det svårt att få jobb utan basic svenska och utan pengar är det SFI som gäller.

Jag känner mig rätt förtvivlad. Även om jag får bostadsbidrag räcker det inte ens på långa vägar till hyran. Hemlöshet står runt hörnet. Fan alltså :cry:

Ja, både äldrevården och barnomsorgen har svårt att få tag i timvikarier som kan hoppa in på kort varsel. Anmäl ditt intresse på flera platser så ska du se att det löser sig. Din sambo, vad har hen för möjligheter att jobba? Engelsktalande?

Gimlan: Ja, vi märker väl. Mitt största problem är nog dock att vara framåt och ta för mig. Fast att jag vet att jag kan (och lär mig). Till hösten ska en willys-butik öppna 1,5 mil från mig. Hoppas annars kunna få in en fot där, men det lär vara många sökande och att sticka ut då blir en konst.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bästa länet för häst?
  • Födda 2022
  • Födda-24
Tillbaka