Stora jobbsökartråden

Happ, då fick jag "äntligen" besked om hösten.. kommer inte få något mer schema utan bara timarbete som det såg ut just nu.
Det var ganska väntat, men ändå skönt att få veta..

Så då var man tillbaka på ruta ett igen, bara söka, söka o åter söka... inte för att jag gjort något annat nu de senaste veckorna men aa, nu är det verkligen bara det som gäller...igen!
Får väl åka in med jobbnyckeln senare idag eller i veckan, känns ganska dumt att ha den på sig när jag inte kommer få jobba :cautious:
Nån timme hit eller dit känns inte så lönsamt i längden..

Fast timjobb kan ju bli mycket. Jobbade 50-75 procent på timmar i våras. Fråga vad de tycker om nyckeln.

Sen ser det ju bra ut i cv:t att du hat nånting, om än på timmar :)

Ny intervju på G. Jobb jag väldigt gärna vill ha (dock inte riktigt lika gärna som det förra jag var på intervju på, men de är inom samma område och denna arbetsgivaren är definitivt meriterande för de flesta karriärvägar jag kan tänka mig).

Om jag får det måste stockholmbukefalisterna ta mig under sina vingar, för jag har en enda IRL-vän däruppe (han är iofs rolig, snygg, singel och tjänar bra så jag kanske kan ha honom som muta...?).

Fast timjobb kan ju bli mycket. Jobbade 50-75 procent på timmar i våras. Fråga vad de tycker om nyckeln.

Sen ser det ju bra ut i cv:t att du hat nånting, om än på timmar :)

Helt sant! :up:
Men tror dock inte jag kommer komma upp i så många procent är jag rädd :meh:
Men man kan ju skriva att man är timvik där tills man hittar något annat :)

Helt sant! :up:
Men tror dock inte jag kommer komma upp i så många procent är jag rädd :meh:
Men man kan ju skriva att man är timvik där tills man hittar något annat :)
Men tacka ja varje gång de ringer, då ökar ju chanserna att få mer tid! Har du provat att söka jobb som städare inom kommunen? Vet att de här har stort behov av timanställda.

Ny intervju på G. Jobb jag väldigt gärna vill ha (dock inte riktigt lika gärna som det förra jag var på intervju på, men de är inom samma område och denna arbetsgivaren är definitivt meriterande för de flesta karriärvägar jag kan tänka mig).

Om jag får det måste stockholmbukefalisterna ta mig under sina vingar, för jag har en enda IRL-vän däruppe (han är iofs rolig, snygg, singel och tjänar bra så jag kanske kan ha honom som muta...?).
Håller tummarna!

Men varför måste så många jobb finnas i Stockholm?

Undrar jag med :( Jobbar där nu (bara till sista iofs) men det passar inte mig alls :(
Hade gärna flyttat ditt om det gick smidigt att lösa boende. Samt att jag kunde ha häst, men känns som att restiden skulle äta upp stor del av dygnet.

Men stor stan passar ju inte alla. För mig är det mest resorna som jag är rädd för.

Så nu funderar jag på vart jag vill bo, för att sen söka jobb efter det.

Om jag skall få jobb med det jag tror att jag vill jobba med, betyder det att jag måste bo där andra vill bo. Alltså typ Stockholm, Göteborg eller Malmö. Eller det finns jobb på annat håll, men möjligheterna är större där. :down:

Endast 4 timmar kvar av mitt sista arbetspass och har mötts av mycket positiva kommentarer ang. min arbetsinsats under vikariatet och står nu listad som timanställd på enheten, vilket känns fantastiskt kul. Det märks att det tagit mycket psykiskt och fysiskt på mig att arbeta heltid, då detta är första gången jag arbetar full tid sedan jag gick in i väggen, och påbörjade dessutom i somras att gå i terapi och äta anti-depressiva, något jag aldrig tagit mig i kragen och gjort förut. M.a.o ska det bli skönt att få rå om mig själv i några dagar och bara göra saker jag tycker om att göra. Tänkte ta itu med jobbsökandet ordentligt på tisdag och ägna mycket tid åt detta fram till att jag får ett annat jobb.

Hur brukar ni andra göra med uppföljning på tjänster ni sökt? Har nu mailat två stycken där jag vet att ansökningstiden gått ut, och från ena fick jag ett positivt bemötande medan den andra inte ens svarat. Tänkte att det känns dumt att ringa bara för att höra hur det går med rekryteringen och så har man inga övriga frågor.

Hur brukar ni andra göra med uppföljning på tjänster ni sökt? Har nu mailat två stycken där jag vet att ansökningstiden gått ut, och från ena fick jag ett positivt bemötande medan den andra inte ens svarat. Tänkte att det känns dumt att ringa bara för att höra hur det går med rekryteringen och så har man inga övriga frågor.

Jag ringde den som stod som kontaktperson i annonsen, den personen lät mest besvärad :confused:. Mailade sedan en person som stod som avsändare vid bekräftelse av att jag sökt annonsen. Fick då tillbaka ett väldigt positivt mail från butikschefen, så jag håller mina tummar. Försöker att åtminstone ha en relevant och bra fråga så att jag inte bara ringer och frågar om min ansökan har kommit in och hur rekryteringen går.

Lånar min egen knapp.

Jag har sökt lite arbeten, en del jag kan tänka mig att arbeta med och andra som jag verkligen vill arbeta med. På mitt nuvarande arbete så vet jag inte riktigt hur det blir, men jag hoppas få stanna där lite längre än till årsskiftet (om jag inte får annat arbete).

Jag ringde den som stod som kontaktperson i annonsen, den personen lät mest besvärad :confused:. Mailade sedan en person som stod som avsändare vid bekräftelse av att jag sökt annonsen. Fick då tillbaka ett väldigt positivt mail från butikschefen, så jag håller mina tummar. Försöker att åtminstone ha en relevant och bra fråga så att jag inte bara ringer och frågar om min ansökan har kommit in och hur rekryteringen går.

Har upplevt samma sak som dig, att den som står listad som kontaktperson blivit besvärad när man ringer, det är därför jag endast mailar nu.

Blev uppringd igår av personen som svarade positivt på mitt mail och intervju är inbokad 8 september. :):nailbiting:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka