Stora jobbsökartråden

@Strindlund, kanske om det känns bra när det väl är ivägskickat ;) Märkte dock att annonsen nu var borta från arbetsförmedlingens hemsida (där jag hittat den) MEN de hade annonsen kvar på företagets hemsida + flera andra inte allt för ointressanta annonser. Sååå nu ska det skrivas!

Ok, nu har jag skrivit personliga brev till två arbetsplatser, varav det ena kan användas till flera jobb vid behov (med några få justeringar såklart). Ena jobbet borde vara inte allt för svårt att få och andra jobbet har jag utan tvekan rätt bakgrund för. Det sistnämnda dök dessutom upp idag, så om jag skickar in ansökan innan jag lägger mig borde jag inte vara allt för sent ute. Inget heltidsjobb om jag förstått det rätt, men klart bättre än ingenting.

Heja mig! Nu har jag faktiskt skickat iväg en ansökan också! (till jobbet som inte var heltidstjänst) Känns jättebra att för ovanlighetens skull ha fått iväg en ansökan samma dag som de annonserar, för det borde ju öka chanserna att faktiskt få jobbet också.

Suck. Hittade ett jobb som lät fint MEN där de enbart sökte folk som bodde i samma kommun som den där jobbet fanns. Varför gör de så?

Just nu sitter jag och ska söka jobb, tycker det är så svårt och veta vad 17 man ska skriva bara.

Du ska skriva att du är världsbäst och att de kommer älska dig som anställd :D

Nejmen, har du kollat förslag på hur man skriver personligt brev på nätet? Finns flertalet "guider" att ta inspiration av. Jag brukar också göra så att jag tänker ut hur många textstycken jag ska ha, vad som ska skrivas i de olika styckena och när det är nedskrivet, då tar jag en paus. Efter pausen så börjar jag om, läser igenom personliga brevet och fixar till det, sedan skickar jag iväg.

Om du vill finns det säkert någon snäll bukefalist som kan läsa igenom ditt brev och komma med tips, om du vill ha den hjälpen.
Får man fråga vad det är för typ av jobb du söker?

Du ska skriva att du är världsbäst och att de kommer älska dig som anställd :D

Nejmen, har du kollat förslag på hur man skriver personligt brev på nätet? Finns flertalet "guider" att ta inspiration av. Jag brukar också göra så att jag tänker ut hur många textstycken jag ska ha, vad som ska skrivas i de olika styckena och när det är nedskrivet, då tar jag en paus. Efter pausen så börjar jag om, läser igenom personliga brevet och fixar till det, sedan skickar jag iväg.

Om du vill finns det säkert någon snäll bukefalist som kan läsa igenom ditt brev och komma med tips, om du vill ha den hjälpen.
Får man fråga vad det är för typ av jobb du söker?
Skulle vara lite kul och skriva så bara för och se om man får något svar :D
Har kollat lite och fick även lite hjälp här förut :) Men känns som man skriver samma till alla mer eller mindre.

Ska man skriva med att man har barn eller är det bättre att låta bli?

Heja mig! Igen! Nu fick jag nys om ett stall inte allt för långt bort som kanske söker stallpersonal, så jag slängde iväg ett mail bara för att kolla om de åtminstone behöver vikarie ibland. Såå, två jobb sökta på två dagar precis efter att jag hört talas om dem. Jag som vanligtvis velar i tusen år innan jag skickar iväg något. Nu ska jag bara få iväg en ansökan till ett annat ställe också, som la ut annons idag. Har skrivit personliga brevet redan, men vet inte om det är speciellt bra.

Önskar att jag åtminstone kunde söka liknande jobb hela tiden, så att det gick att återanvända de personliga breven lite :p Nu blir det helt olika varje gång och åh så mycket skrivande det blir...

:banana::banana: Fick svar från ridskolan nu. De hade mest behov av ideell arbetskraft (som vanligt..) MEN de kunde ha behov av betald personal ibland, så chefen tyckte att jag kunde komma förbi vid tillfälle så får vi se om det kan bli något av det. Känns betydligt bättre än ett solklart "Nej" iaf!

OJ! Hur lyckas du? På riktigt alltså!

Helt ärligt? Ingen aning. Får alltid höra att jag har ett intressant CV, men personligen förstår jag inte vad som är så intressant med det. :confused:

Är otroligt nervös just nu, har t.om. ont i magen. Ska jag se det som ett positivt tecken? :p

kl

Idag gick luften ur mig och besvikelsen är total! Ett arbete och arbetsgivare jag trodde mkt på har redan påbörjat intervjuer etcetera och jag är inte en av dem som blivit uppringd :(.

Jag kommer aldrig att få ett jobb! :cry::arghh:

Börjar att få lite panik nu, för tre månader går snabbt och jag vill inte vara arbetslös på heltid igen! Det känns så fruktansvärt segt och uppgivet, och samtidigt gnager det i mig att jag behöver utbilda mig, på grund av den här situationen. Handelsbranschen verkar ju stendöd som det ser ut nu (och övriga branscher) och alla vill åt de arbeten som utannonseras.

Får väl sälla mig till skaran av arbetssökande här. Bor i Estland men ska flytta tillbaka till Sverige igen och söker jobb för fullt. Har letad jobb i över en månad, men man ska inte komma och tro att man är något på arbetsmarknaden när man inte ens bor i Sverige... Har skrivit klart och tydligt i min ansökan att jag med fördel kan organisera flytten så att jag är i Sverige lagom till starten på anställningen, men det hjälper inte, det är tack och hej på direkten. Tror jag sökt över 35-40 jobb sen i slutet på juli men antingen har det blivit nej eller inget svar alls på samtliga. Börjar känna mig så jävla desperat. Hoppas att jag ska få svar på en ansökan imorgon som jag hittat genom kontakter på mitt nuvarande arbete.

Sen gäller det väl bara att hitta någonstans att bo också... *suck*

Nu ger jag upp snart.
Har sökt hur mycket jobb som helst, både mailat, ringt, lämnat ansökningar personligen, allt! Antingen får man inget svar alls, eller så får man bara ett överlägset skratt i örat och svaret att det inte finns något. Lämnar man det personligen får man bara svaret att de hör av sig vid behov, vilket de såklart inte gör.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka