Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har pratat med en rekryterare idag för en intressant tjänst, det lät som att han tyckte att jag var en väldigt bra match så får hoppas på att företaget håller med så att jag får komma på intervju. Han lade även till att jag verkade smart, vilket jag visserligen vet att jag är, men det skadar inte att höra det från andra ibland.Det som var mest skönt var att det gick så lätt att komma tillbaka i business mode även om det var ett par månader sedan jag jobbade.
Intervju inbokad till efter nyår nu!Har fått lite material från rekryteraren att kika på innan dess och kommer att ha ett samtal med honom innan intervjun för att vara så väl förberedd som möjligt. Måste nog passa på att shoppa lite på mellandagsrean, tror inte jag har några bra kläder för intervju längre.
![]()
![]()
¨Ny kavaj och lite smycken inhandlade, efter nyår ska jag plugga på lite, men känner mig redan rätt fit for fightMed den här intervjun inbokad har jag känt att jag har kunnat ta det lugnt i jul och bara vara ledig
![]()
¨
+ @Red_Chili:Jag håller tummarna för er båda!
Själv sitter jag i en situation där det mest är en massa frågetecken (fortfarande). Söker jobb och har börjat lite mer allvarligt igen eftersom jag inte riktigt vet hur det blir med mitt vikariat. Det går sådär måste jag säga.
Åh, börjar jobba på onsdag... Så jäkla nervös. Det är på en förskola. Jag har aldrig arbetat med barn förut! Men är förberedd... Tror jag. Fick jobbet genom att gå till närliggande förskolor och be om vikariat.![]()
Hoppas verkligen det, mina tidigare arbetsupplevelser (sommarjobb) har varit lite jobbiga med dryga(elaka) kollegor och monotomt jobb så känner mig väldigt osäker på grund av det, har en naggande tanke som frågar om man är oduglig.. (Men intalar migsjälv att det kommer gå jättebra och har mycket stöd runtomkring mig.)Det kommer att gå bra! Jag har vikarierat på förskola tidigare, det är ganska mysigt (när grupperna inte är för stor). Har du fått ett längre sammanhängande vikariat? Jag brukar inte söka när de söker efter vikarier, för att jag inte tror att jag har den kompetensen!Jag fick också mina vikariat genom att gå dit eller ringa, blir jag arbetslös nu så får jag nog se till att komma in inom barnomsorgen igen. Har tänkt att söka förskoleutbildningen, men tänker ibland att jag vill ha lite mer utmaning. Dock kommer jag bra överrens med barn!
Såg en tråd om "talterapi-studenter" (logoped) och då arbetar man ofta mkt med barn, kanske är det en väg för mig att gå. Det låter faktiskt väldigt intressant!
Exakt samma här faktiskt. Kommer bli SJUKT besviken om jag inte får jobbet dessutom.På väg till intervjun nu och så nervös att jag nästan vill kräkas. Rätt väl förberedd, men känns som att jag kommer få en blackout eller nått. Aaaaarggh![]()
Exakt samma här faktiskt. Kommer bli SJUKT besviken om jag inte får jobbet dessutom.
Exakt samma här faktiskt. Kommer bli SJUKT besviken om jag inte får jobbet dessutom.
Hur har ni fått era jobb och vilken examen har ni?
Jag hade tänkt söka ett jobb som jag har rätt kvalifikationer för (om än inte jättestor erfarenhet, dock gjort praktik), men har lite frågor...
Hur har ni gjort med referenser? Jag har en skriftlig referens från praktikplatsen, sommarjobbade på ett ställe i sommar där jag har skriftligt "betyg" från samt att jag jobbar extra nu. Ska jag skicka med de skriftliga?
Hur har ni gjort med foto? Huvudbild speciellt tagen för tillfället? Normal "vardagsbild"?
Någon som vet någon bra CV-granskar tjänst? Är medlem i Naturvetarna (fackförbund) om det nu hjälper. Behöver söka innan veckan är slut också![]()