Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Äh, det är bättre att skicka NÅGOT än att inte vara med i dragningen alls. Släpp prestationskraven. Antar att ditt CV är klart, modifiera lite i ett personligt brev (läs annonsen en gång till).
Och tryck SEND. Våga vinn. Men det krävs att man köper en lott...
Tänkte bara kika in och ge en liten uppdatering från min sida. I oktober fick jag som tidigare nämnt ett vikariat som jag kände mig helt likgiltig inför, detta berodde nog mest på att det är mycket omvårdnad och jag hade snöat in mig på att arbeta inom det psykiatriska.
Kan med glädje meddela att jag trivs som fisken i vattnet och är väldigt omtyckt, vilket känns fantastiskt. Dock har jag kommit till insikt om att mina förslitningar i axlarna omöjliggör att jag kommer arbeta med detta fram till den dag jag går i pension och har hittat en utbildning inom det administrativa området jag kommer ta mig an sedan om ett antal år. Mitt vikariat pågår fram till juni, och jag vet med 110 % säkerhet att jag även har jobb under sommaren, men vet inte hur det kommer bli till hösten. Mina kolleger är ganska säkra på att den jag vikarierar för inte kommer tillbaka och att jag därmed kommer få fast anställning. Själv vågar jag inte hoppas utan kör på det jag vet.
När det kommer till det psykiatriska arbetsfältet har jag beslutat att aldrig återvända, då jag inte saknar det arbetet för fem öre. Dels för att arbetstiderna inom omvårdnaden är bättre, jag höjde min lön med 5000 kr/månaden och arbetar 40 timmar mindre (!!), men dels även för att jag, nu efter 13 år, inte orkar kämpa med min egna psykiska ohälsa och ska påbörja medicinering nu i januari för att undvika utbrändhet. Läkaren ville sjukskriva mig men jag satte mig på tvären, envis som jag är.
@Gimlan och @Strindlund - jag fortsätter att hålla tummarna att det släpper för er snart och att ni får arbeten ni trivs med.![]()
Tack snälla, vad gullig du är! Lite OT, men vilken medicin ska du börja äta? Jag har ju själv tampats med psykisk ohälsa alldeles för länge, och det är extra tufft i jobbsökarprocessen (även om jag nu precis som du, har ett tillfälligt jobb).
Vet att jag kommer få ett anti-depressivt läkemedel, vilket vet jag inte ännu men får veta vid nästa läkarbesök. För tillfället äter jag Atarax då jag slutat sova, och kommer fortsätta med det i kombination med det nya läkemedlet.
Har alltid förminskat mitt mående och försökt traska vidare i livet fast jag mått dåligt sedan 13-års ålder, nu när jag är inne på mitt 27:e levnadsår orkar jag inte mer, utan tog mig i kragen och sökte läkarhjälp. Ångrar det inte en sekund!
Har du sökt för ditt mående? Om inte rekommenderar jag dig att ta steget, även om det är jobbigt som f*n.
Men då har du ju redan lärt dig något av den här ansökan!
Jag var på intervju för ett par veckor sedan med ett företag, har nu blivit kallad på en andra intervju som ska bestämmas någon gång under denna vecka. Där jag var i fredags så skulle de återkomma imorgon eller på torsdag. De ringde mina referenspersoner direkt i alla fall.
Skickar mest ansökningar spontant så det känns lite roligt.
Fick inte tjänsten jag var på intervju för, skittråkigt då det var precis vad jag ville ha. Inte alls pepp just nu.
Skittråkigt. Sökte ett jobb som jag var jättesugen på för ett tag sedan, men de svarade inte ens på min ansökan. Hoppas att det går bättre nästa gång. Jag antar att det bara är att söka och söka!
Jag har gett mig ut i jobbsökar svängen igen då mitt nuvarande lyckades bränna ut mig på en månad. Man tackar man tackar.
Har fått napp på samma jobb fast kommunen bredvid, kan inte vara värre än det jag har nu. Har ångest över att jag ska jobba på söndag på gammla stället, är så rädd för att göra fel.
Har bestämnt mig för att börja studera igen nästa termin, så nu har jag ångest över att de två utbildningarna jag vill gå på båda ger väldigt stressiga jobb. Börjar fundera på om jag har "dåliga nerver", har provat antidepp två gånger, första gjorde mig så trött att jag inte kunde köra bil och andra gjorde mig aggresiv. Tycker dock inte sjukvården fungerade så bra för mig så får nog vara så här.
"Antidepp" finns det flera sorter av, jag har provat många innan jag hittade rätt. Och sjukvården är som den är, men hjälp har du all rätt i världen att få. Jag tycker att du ska ta kontakt med din läkare och diskutera detta, beskriv dina arbetsuppgifter osv.
Sen funderar jag på, vad jobbar du med idag och vilken utbildning är det du tittar på? Om du vet med dig att utbildningen leder till ett stressigt jobb, då skulle jag titta på något annat. Eller vad finns det för andra positiva saker med den utbildningen och jobben den leder till?
@Gimlan : Heja dig!![]()