Stora jobbsökartråden

Jag vill jobba inom vård och omsorg och då är allt stressigt. Väljer mellan sjuksköterska och socionom.

Jag behöver nog en ny läkare, känns inte helt rätt med den jag har.

Då begär du att få byta!

Ok, pest eller kolera då! :crazy::cautious: Jag tycker också att yrket som sjuksköterska eller socionom känns väldigt lockande, men jag har valt bort båda kategorierna på grund av att jag tar med mig jobbet hem. Jag tycker att det är dumt att riskera min egen hälsa framför andras, i avseendet att om jag blir utbränd, så tjänar ingen annan på att jag utbildade mig inom ett yrke som jag ändå kommer ha svårt att utöva. Haha, så går i alla fall mina tankar.

Då begär du att få byta!

Ok, pest eller kolera då! :crazy::cautious: Jag tycker också att yrket som sjuksköterska eller socionom känns väldigt lockande, men jag har valt bort båda kategorierna på grund av att jag tar med mig jobbet hem. Jag tycker att det är dumt att riskera min egen hälsa framför andras, i avseendet att om jag blir utbränd, så tjänar ingen annan på att jag utbildade mig inom ett yrke som jag ändå kommer ha svårt att utöva. Haha, så går i alla fall mina tankar.

Jo det är tråkigt att det ska behöva vara så! Just med socionom tror jag man lättare tar med sig fysiskt jobb hem, förutom det psykiska då.
Med ssk är det omöjligt och ta med det fysiska jobbet, men hur tungt är då det som är på arbetsplatsen?

Jag lutar åt ssk, eftersom jag kan få jobba med sår vilket jag skulle älska. Också för att det finns chans att forska, jobba på vårdcentral och vidareutbilda sig.

Bara man får rast har ssk mindre stress än mitt nuvarande jobb.

Har massor av jobb nu fram till början av mars. Sedan? Vet inte. Vet att jag har jobb, men inte hur mycket. Fick igår syn på några jobb som hade passat perfekt och som skulle komplettera mitt deltidsjobb väldigt bra. Nackdelen? De vill att man börjar jobba nu, bums på en gång och det kan jag inte... Hoppas att det dyker upp liknande jobb med start i mars också... Jobben jag hittade var i närheten, fasta tider, främst kväll (som jag vill jobba) och med bättre lön än jag har i dagsläget.

Vill absolut inte ha ett jobb som innebär att jag är fastlåst alla dygnets ljusa timmar, men det är ju tyvärr så de flesta jobb är. Kommer i sommar påbörja utbildning till hundmassör och när jag väl är klar med det så startar jag eget företag, då kan jag styra arbetstiderna själv också, men det är ju en lååång bit kvar till dess...

ÅH, jag vill bara ha ett fast jobb med arbetstider jag står ut med och en lön som får mig att överleva. Hur svårt ska det behöva vara?

Heeeej allihopa, äntligen(?) kan jag joina er alla här :D
Var nämligen till arbetsförmedlingen idag för första gången, kändes faktiskt väldigt bra! De lyssnade på allt jag sa utan att typ liksom fråga sådär försiktigt med den där blicken ".. men kan du inte göra mer?" De nickade istället och verkade inte tycka att det var några problem alls, kändes positivt! :)

Ska dit igen nästa vecka för mitt första möte med min handläggare (mötte henne bara kort idag), jag hoppas bara att hennes dialekt inte är för tydlig - blir svårare att höra för mig då :crazy: Ska väl diskutera vad för stöd jag kan få eller något.

Blir spännande :p

Håller på att fylla på lite i min profil på arbetsförmedlingens hemsida, jag tänkte under yrken jag söker att jag skulle gärna jobba med djur (smådjursskötare lät mera på min kunskapnivå kanske :p) men i vilket yrkesområde är det? Naturbruk? O_o

Edit: Nevermind, found it! :p

@Red_Chili Ja fick ihop en ansökan. Min chef på städ fick läsa den, hon har jobbat som butikschef innan. Så den är inskickad nu.

Har fått min vik förlängt till sista april. Sen börjar sommarjobbet i juni. Så det är inte hela välden och gå utan jobb i maj.

Fick nej på ett jobb i fredags, blev dock bara lättad var på vjun torsdagen veckan innan och det kändes BARA dåligt. De verkade inte veta vad de ville ha, verkade inte läst mitt CV osv. Sen låg det galet till så det var faktiskt och konstigt nog bara skönt.

Var på en annan vju i tisdags, hoppas på det jobbet, kändes bra på vjun iaf, skulle få svar den här veckan.

Vju imorgon, vore ÄNNU bättre men vågar inte ens hoppas... Skulle dessutom fått svar på ett jobb i början av förra veckan, svar eller uppdatering om hur rekryteringen gick (en stor process som skulle kunna dra ut på tiden). Inte ett ljud. Har inte förväntat mig att få det, men ett svar efter ha varit med i två intervjuomgångar kanske man kan vänta sig...

Erm.. Ännu en vju på måndag, i sthlm dock men ett bra jobb. Fortfarande aktuell i en rekryteringsprocess som dragit ut på tiden, ett kalasjobb men på fel plats eg.

Eh, ja. Nu rör det lite på sig. Men men. Inget är klappat och klart...

Erm.. Ännu en vju på måndag, i sthlm dock men ett bra jobb. Fortfarande aktuell i en rekryteringsprocess som dragit ut på tiden, ett kalasjobb men på fel plats eg.

Jäklar vad det rullar på för dig! Är det inför sommaren eller fasta tjänster?

Jag var på ett "studiebesök" tillsammans med min jobbcoach idag på ett ganska stort, men ändå litet företag. Tanken är att jag skulle gå in och göra en arbetsprövning där i några månader, för att sedan utvärdera och eventuellt gå över till en utvecklingsanställning och en fast tjänst, och då ta över en roll för en som kommer att gå i pension. Det låter lovande! Är inom försäljning/administration.

Mitt nuvarande vikariat är på väg att gå ut, men det är lite osäkert. Det kommer att bli förlängt ett år från sommaren, men 50% är för lite och nu klarar jag mig tack vare att arbetsförmedlingen/försäkringskassan går in och täcker upp den andra delen
Det är inget som kommer att fungera särskilt länge heller...

Låter ju som att det rullar på rätt bra med intervjuer nu. Hoppas du får bra svar om kalasjobbet, segt med fel plats bara.

Själv är jag i en svacka just nu, eller ett svart hål snarare. Avvaktar visserligen svar om en intervju så det står inte helt still men känns ändå hopplöst av någon anledning. Kämpar mig igenom varje ansökan men det är tufft som bara den och gör mig helt utmattad så det blir inte så många som jag hade velat.

Jäklar vad det rullar på för dig! Är det inför sommaren eller fasta tjänster?

Jag var på ett "studiebesök" tillsammans med min jobbcoach idag på ett ganska stort, men ändå litet företag. Tanken är att jag skulle gå in och göra en arbetsprövning där i några månader, för att sedan utvärdera och eventuellt gå över till en utvecklingsanställning och en fast tjänst, och då ta över en roll för en som kommer att gå i pension. Det låter lovande! Är inom försäljning/administration.

Mitt nuvarande vikariat är på väg att gå ut, men det är lite osäkert. Det kommer att bli förlängt ett år från sommaren, men 50% är för lite och nu klarar jag mig tack vare att arbetsförmedlingen/försäkringskassan går in och täcker upp den andra delen
Det är inget som kommer att fungera särskilt länge heller...
Fasta jobb, faktiskt O_o Vet inte riktigt vad som hänt, men det händer ju en del som sagt.

Lät ju inte så illa för dig heller :)

Låter ju som att det rullar på rätt bra med intervjuer nu. Hoppas du får bra svar om kalasjobbet, segt med fel plats bara.
Hoppas mest på jobbet som jag ska på vju på idag :nailbiting::nailbiting::nailbiting: (Eller bara ETT JÄVLA JOBB. Jag är sjukt trött på att söka jobb, på att vara arbetslös, på att bli bedömd ständigt osv.)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka