Jag tror att det är få arbetsgivare som har lust att anställa en person som väljer att ställa in en intervju med kort varsel, för att den inte är kapabel att prestera (i det här fallet sälja produkten
"jag som framtida arbetstagare hos Firman AB") även om inte omständigheterna är optimala. Så även om de skulle ge dig en ny chans är nog chanserna för jobb betydligt mindre då än om du pallrar dig iväg med en alvedon i kroppen, även om du inte är 100 % på topp. Vem skulle du själv vilja anställa

? Den som kanske inte visar 100 % av sig själv, men som kämpat sig till intervjun även när det tog emot (läs:
personen som har en hög arbetsmoral även i motgång) eller den som ber om ny intervju med kort varsel (läs:
kan jag som arbetsgivare verkligen lita på att personen ställer upp på den där övertidstimmen precis innan deadline, eller drar den hem istället eftersom fredagsmyset är viktigare?).
Förutsätter självklart att du inte är spysjuk eller avsvimmad i 41 graders feber

.
Så här såg min dag ut igår. Tror det jag vill ha sagt med gårdagens schema är att: jag skulle personligen inte ställa in en jobbintervju om jag så skulle krypa till den på alla fyra för att jag var sjuk

.
03:30: Uppstigning!
04:30: Köra till färjan och vidare mot flygplatsen
07:00-08:00 Flygtur till Oslo
09:05-10:15: Flygtur numero dos (Oslo-Köpenhamn)
10:45-12:45 Kör från Kastrup till intervjun, efter att ha hämtat ut hyrbilen (2 h)
13:00-14:00 JOBBINTERVJU 

14:00-16:00: Köra tillbaka till flygplatsen och lämna tillbaka hyrbil (2 h)
17:00-18:10: Flyg till Oslo. Väntan i nästan tre timmar på nästa flyg
21:00-22:00: Sista flygturen för dagen
22:00-22:50: Köra som en blådåre för att inte missa färjehelvetet (går inte så jätteofta den tiden på dygnet)
23:15: Hemma. Mata katten och rasta hunden jag är hundvakt för
00:00: Däcka i sängen
Låg (och dyr

) dag blev det. Hyfsat slitigt att gå upp kl 06 i morse idag och åka och jobba, haha.
Intervjun kändes bra iaf , tur det

.