Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ju velat köpa nya benskydd jättelänge och tänkt köpa ett par från Lemieux, men nu ville jag plötsligt köpa bums och då var det smidigt att hööks fått in en ny variant från eskadron som verkade rätt bra👍
Lite tjockare än jag hade önskat, men mindre klumpiga än deras tidigare modeller.

342571_BL_01.jpg

Köpte även ludd till tyglarna.

Jag har ju velat köpa nya benskydd jättelänge och tänkt köpa ett par från Lemieux, men nu ville jag plötsligt köpa bums och då var det smidigt att hööks fått in en ny variant från eskadron som verkade rätt bra👍
Lite tjockare än jag hade önskat, men mindre klumpiga än deras tidigare modeller.

342571_BL_01.jpg

Köpte även ludd till tyglarna.
De ser ut som meshskydd men utan luddet? Har de med ludd och gillar dom väldigt mycket!

Tror jag vet vilka du menar och det är inte samma som mesh med fluff. Meshen med fluff är precis som vanliga fluffskydd men har bara fluff i kanterna och andas bättre än vanliga fluffisar.
20221104_191404.webp

Tror jag vet vilka du menar och det är inte samma som mesh med fluff. Meshen med fluff är precis som vanliga fluffskydd men har bara fluff i kanterna och andas bättre än vanliga fluffisar. Visa bifogad fil 108508
Det är mesh med kantfluff jag har klämt på. Supertjocka och klumpiga. Nu har jag sett att det finns en till variant av mesh med kantfluff (konstläder istället för grovt tyg) och de har jag inte klämt på alls.

De jag har köpt är en tredje variant i softshell istället för konstläder/tyg.

Det är mesh med kantfluff jag har klämt på. Supertjocka och klumpiga. Nu har jag sett att det finns en till variant av mesh med kantfluff (konstläder istället för grovt tyg) och de har jag inte klämt på alls.

Haha vad olika det är hur en gillar att saker känns😁! Använder mina fluffisar i lite för stor storlek på Dio som har rätt gracila ben. Tycker inte det känns klumpigt alls! Men de du köpt ser väldigt trevliga ut😃. Ser också ut att ventilera bra!

Haha vad olika det är hur en gillar att saker känns😁! Använder mina fluffisar i lite för stor storlek på Dio som har rätt gracila ben. Tycker inte det känns klumpigt alls! Men de du köpt ser väldigt trevliga ut😃. Ser också ut att ventilera bra!
Jag jämför med mina alequi som typ en en tredjedel i tjocklek🤪
Har utvecklat någon slags fobi för att överhetta benen och tycker nuförtiden att ”vanliga” skydd är jätteklumpiga och tjocka😅

Ja de verkar bra! Sitter stadigt utan att röra sig👍
Enorma i storlek. Nelly är rätt rejäl har brukar ha L fram och XL bak, men nu köpte jag M och L och de är inte på något sätt för små😁

Dottern har ett par skydd från eskadron med mesh i och fluff runt om. Vi är jättenöjda med dem.

Fick just hem mina Catago Panola teddy ridtights. Så varma och mysiga! Har inte ridit i dem ännu men jag höll på svettas ihjäl medan jag provade dem inne 😅
Åh, dom såg alldeles underbara ut!
Blev genast sugen på att klicka hem (om det finns några kvar, första sidan jag fick upp var alla slut på...). Hur upplevde du storleken/stretchigheten? Känns dom normala eller stora/små jämfört med andra tights.

Köpte en ridkappa från Pikeur (modell Amara) då Hööks haft erbjudande på den. Jag brukar inte köpa dyra jackor, men vi har haft sånt ruskväder här det senaste att en varm, vattentät jacka lät underbart! Och mycket riktigt, varm och rejäl är den! Men den hamnar nog inte i stallet med en gång, den är ju minst lika fin till vardags 😍
pikeur-amara-tech-pad-jacket-ivy-green-764778-en.webp

Åh, dom såg alldeles underbara ut!
Blev genast sugen på att klicka hem (om det finns några kvar, första sidan jag fick upp var alla slut på...). Hur upplevde du storleken/stretchigheten? Känns dom normala eller stora/små jämfört med andra tights.
Jag har samma storlek som på mina MD funktion, tycker dessa satt lite lösare i midjan än MD men inte så jag upplever dem för stora. Väldigt stretchiga och följsamma trots att de är rätt tjocka.
Jag hittade en webbshop som var billigare än de andra jag såg plus att man fick billigare om man var medlem, de har dock bara kvar i stl L.

Köpte en ridkappa från Pikeur (modell Amara) då Hööks haft erbjudande på den. Jag brukar inte köpa dyra jackor, men vi har haft sånt ruskväder här det senaste att en varm, vattentät jacka lät underbart! Och mycket riktigt, varm och rejäl är den! Men den hamnar nog inte i stallet med en gång, den är ju minst lika fin till vardags 😍
Visa bifogad fil 108766
Å, den har min kompis köpt, den är så fin!

Beställde thermostövlar till dottern igår. Inser att man inte klarar vintern med bara fodrade läderstövlar, hur snygga de än är :angel: Men de här blir nog bra att växla med!
Screenshot_20221225_073009.webp

Nu ska vi snart till ponnyn och hoppas på att benskydden passar, håll en tumme för mig! :D

Visa bifogad fil 108207
I fredags hämtade jag ut mina nya dressyrstövlar - en tidig julklapp från mina föräldrar :love: efter att ha väntat i tre månader är de äntligen här. Det är ett par De Niro Bellini i svart med svart glitter högst upp. Kommer bli spännande att börja rida med dem och se om mina överrörliga anklar äntligen kan få stöd.

Fördelen med att jobba natt är att jag kan gå in dem på arbetstid :angel:
Naaaaj inte gå i dem, bara rida! Annars får de veck på fel ställen och blir inte lika bra att rida i. Idealet är att ta på dem när man sitter upp och ta av dem när man sitter av. 😉
Kanske lite svårt att undvika att gå i dem helt men man ska definitivt inte ”gå in dem”!

Beställde precis ett par ridbyxor från Alequi (så himla sköna!). Chansar på en storlek mindre denna gång, hoppas de passar 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Shixle
·
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 490
Senast: Tiger tok
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka