Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.

MiniLi

Trådstartare
Förr hade vi väl en tråd för våra senaste hästrelaterade inköp? Jag tycker vi kör igen!😁

Vad har ni shoppat till hästen, stallet eller er själva senaste tiden? Bilder uppskattas 👍

(Inga länkar till webshoppar eller dylikt)
 
Jag köpte ett nytt täcke nyligen som jag är så himla nöjd med, ett rambo duo. Nu vill jag byta alla täcken till rambo😆😅💸

Köpte en ny pad också för länge sen men som jag testat först de senaste dagarna. En tunn memoryfoampad med gele på båda sidor, också superbra. Vissa av mina schabrak glider bakåt men den här padden håller allt på plats och fyller ut precis lagom.

Får ta bilder snart, om jag kommer ihåg..
 
Nu har jag förvisso precis köpt häst igen och börjat om från 0 med all utrustning men mitt absolut senaste inköp är denna roundskirt padden med iläggsfickor för att kunna bygga upp padden efter egna önskemål. Har dock inte provat den ännu men tycker den känns bra när jag klämmer på den så jag är hoppfull.

183991325-origpic-e2b0a0.jpg
 
Köpte en ny häst i februari. Hon är mindre än mina tidigare hästar så jag fick köpa nya täcke och sadel.köpte en Lippo integro dressyrsadel och amigotäcken i olika tjocklek.
 

Bifogade filer

  • ABC84461-6226-490C-AFC0-876607F5B39C.jpeg
    ABC84461-6226-490C-AFC0-876607F5B39C.jpeg
    320,4 KB · Visningar: 85
Köpte en ny häst i februari. Hon är mindre än mina tidigare hästar så jag fick köpa nya täcke och sadel.köpte en Lippo integro dressyrsadel och amigotäcken i olika tjocklek.
Nu har jag förvisso precis köpt häst igen och börjat om från 0 med all utrustning men mitt absolut senaste inköp är denna roundskirt padden med iläggsfickor för att kunna bygga upp padden efter egna önskemål. Har dock inte provat den ännu men tycker den känns bra när jag klämmer på den så jag är hoppfull.

183991325-origpic-e2b0a0.jpg
Kul med nya hästar för er båda! :love:
 
Ny häst sen Februari, så har shoppat för mycket :angel:
Kan använda vissa saker från min förre, men hon är bra mycket mindre.
Har köpt några nya utetäcken (blandt annat Mulle från Hööks :D )
Sedan BoT Haze täcke:

44751739.2c5c04.jpg


Masego Sidepull träns:

noccobraided2.jpg


Nya benskydd (mesh BoT), köpte en Equisoft gjord begagnat på hästnät. super nöjd att hitta den storleken jag behövde till ett bra pris :)
Köpte en Fancy Pikeur Hoodie till mig själv, kunna inte låta bli.

Screenshot2022-02-11at21.13.53.jpg


Sedan har jag fått köpa nya ridbyxor (Zaczess och Maya Delorez rights testar jag nu). Några fodrade, köpte lite tröjer då PS hade rea. Köpt ländtäcken, blandt annat ett thermatex:

0.jpg


(Detta rosa) - är svåra att få tag på i Sverige, iaf har jag letat och nu med Brexit är det svårt att köpa från UK.

Har även köpt barfotaboots etc. Massor olika shopping helt enkelt. Har då också fått såld en del av min gamla utrustning som inte passar min nya häst.
 
Åh detta har Donna också, bara i 250 g med hals :D det är lite för stort (köpte 145, men ponnyhäst behöver 130-135) Men hon behövde det när hon anlände, så blev bara att gilla läget :P det har iaf bra passform även om det är för stort
Goldie har bäverpäls deluxe så 100g är tjockaste täcket hon har 😁
 
Jag köpte ett nytt täcke nyligen som jag är så himla nöjd med, ett rambo duo. Nu vill jag byta alla täcken till rambo😆😅💸

Köpte en ny pad också för länge sen men som jag testat först de senaste dagarna. En tunn memoryfoampad med gele på båda sidor, också superbra. Vissa av mina schabrak glider bakåt men den här padden håller allt på plats och fyller ut precis lagom.

Får ta bilder snart, om jag kommer ihåg..
Den padden vil jeg gjerne vite merke og navn på, for jeg har også sjabrak som sklir.
 
Ny häst här med sen tre månader...
Maken tycker att jag redan har så mycket grejer så jag skulle kunna öppna ridsport-butik men en del blir det ändå... :D
Nu senast två nya sadlar, en hopp och en dressyr, det grävde ju hyggligt djupa hål i shoppingplånboken...:p
Men också det gröna schabraket från get the galopp och ett egen designat pannband som jag beställt för att matcha just det schabraket :up:
 
Ny häst här med sen tre månader...
Maken tycker att jag redan har så mycket grejer så jag skulle kunna öppna ridsport-butik men en del blir det ändå... :D
Nu senast två nya sadlar, en hopp och en dressyr, det grävde ju hyggligt djupa hål i shoppingplånboken...:p
Men också det gröna schabraket från get the galopp och ett egen designat pannband som jag beställt för att matcha just det schabraket :up:
Åh, det var ett snyggt schabrak! Återkom gärna med recension om passform och känsla sen! 😃
 
Ny häst här med sen tre månader...
Maken tycker att jag redan har så mycket grejer så jag skulle kunna öppna ridsport-butik men en del blir det ändå... :D
Nu senast två nya sadlar, en hopp och en dressyr, det grävde ju hyggligt djupa hål i shoppingplånboken...:p
Men också det gröna schabraket från get the galopp och ett egen designat pannband som jag beställt för att matcha just det schabraket :up:
Getthegallop_saddlepad_dressage_olive_1_a445aff5-509c-466f-bf7c-ed3df6744e15_570x.progressive.jpg


Detta? Blev nyfiken efter senaste svaret så googlade :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 207
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 880
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 254
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 136
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp