Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Getthegallop_saddlepad_dressage_olive_1_a445aff5-509c-466f-bf7c-ed3df6744e15_570x.progressive.jpg


Detta? Blev nyfiken efter senaste svaret så googlade :D
Precis! :heart
 
Då jag äntligen hittat en ny medryttarhäst som jag känner att jag klickar med har jag unnat mig en Uhip trenchcoat! Den långa, med en liner till :up: Får så lätt ont i knäna när jag rider ute och blir kall efter eller under ritten, och den extra värmen ner på knäna gör en sån stor skillnad!

Bild kommer sen när den kommit med posten, jag väntar otåligt här hemma :D
 
Jag får ju hem en unghäst snart men har inte kommit igång med shoppandet, jag försöker av hållbarhetsskäl köpa det jag kan begagnat och verkligen tänka på vad jag behöver. Vet inte om jag behöver så mycket egentligen, hästen är täckeslös, ska inte ridas in på ett tag, inga benskydd behövs.

Har ett fint bettlöst inhandlat iaf och borstar fick jag ett gäng av en på marketplace 😅👍 Siktar på att köpa chockrosa höpåsar i alla fall, big spender.
 
Jag har shoppat en hel del denna vecka :angel:
Mitt första inköp för veckan var ett par Acavallo Arena i silver. Varken medryttarhästen eller ridskolehästen har ett par stigbyglar som jag tycker om och jag får låsningar i höften under varje ridpass (ibland flera gånger O_o). Har ridit med de ett par gånger utan smärta i knä, höft eller rygg. Helt klart värt pengarna:love:

Idag klickade jag hem två par stövlar som var prissänkta med 25%. Råkade åka förbi Granngården och provade ett par Mountain Horse Sovereign High Rider och blev lite lätt förälskad.
F59800C4-3CCF-4037-A41D-B9D844650578.jpeg

Jag som aldrig har tyckt om brun utrustning tyckte de var oerhört snygga, men valde att beställa ett par Mountain Horse Sovereign Lux i mörkbrunt (måste ju börja försiktigt…).

Det andra paret är Mountain Horse Serenade i svart. Jag har funderat över nya dressyrstövlar och tidigare varit inne på ett par De Niro Giotto, men det är för mycket pengar. Kommer aldrig våga använda så dyra stövlar. Mina nuvarande stövlar är ett par från Petrie som har blivit för stora i vaden och ankeln efter utlästning. Märkte också att mina Petrie är en skostorlek för stora och för korta :banghead: så nu ska de gå i pension efter 13 år av trogen tjänst.

Jag har läst både bra och dåligt om Serenade och om jag inte tycker om stövlarna får de snällt gå i retur till butiken och jag får beställa ett par De Niro.
 
Har beställt ett Bucas Irish Turnout light (50g) täcke med hals (avtagbart) i svart med guld till ”lilla” pållen i stl 165, för att kunna få plats med liner under (när det blir aktuellt igen). Har tyvärr ingen bild.
 
Spontanshoppade ett Sprenger RS dynamic bett nyss :angel: Skulle eg ha något helt annat (som jag givetvis glömde att köpa 🤦🏼‍♀️) på Hööks så blir en vända till dit sen i dagarna.
 
Jag har shoppat en hel del denna vecka :angel:
Mitt första inköp för veckan var ett par Acavallo Arena i silver. Varken medryttarhästen eller ridskolehästen har ett par stigbyglar som jag tycker om och jag får låsningar i höften under varje ridpass (ibland flera gånger O_o). Har ridit med de ett par gånger utan smärta i knä, höft eller rygg. Helt klart värt pengarna:love:

Idag klickade jag hem två par stövlar som var prissänkta med 25%. Råkade åka förbi Granngården och provade ett par Mountain Horse Sovereign High Rider och blev lite lätt förälskad.
Visa bifogad fil 89130
Jag som aldrig har tyckt om brun utrustning tyckte de var oerhört snygga, men valde att beställa ett par Mountain Horse Sovereign Lux i mörkbrunt (måste ju börja försiktigt…).

Det andra paret är Mountain Horse Serenade i svart. Jag har funderat över nya dressyrstövlar och tidigare varit inne på ett par De Niro Giotto, men det är för mycket pengar. Kommer aldrig våga använda så dyra stövlar. Mina nuvarande stövlar är ett par från Petrie som har blivit för stora i vaden och ankeln efter utlästning. Märkte också att mina Petrie är en skostorlek för stora och för korta :banghead: så nu ska de gå i pension efter 13 år av trogen tjänst.

Jag har läst både bra och dåligt om Serenade och om jag inte tycker om stövlarna får de snällt gå i retur till butiken och jag får beställa ett par De Niro.
Tjusiga! Jag funderar halvt på ett par DeNiro Green Line som är ungefär samma prisläge som Giotto fast gjorda på fruktavfall. Men det är jäkligt mycket pengar för ett par stövlar ja 😬 Fast snygga är de!
 
Siden jeg har skadet meg og bare kan sitte hjemme å ta smertestillende... så nettshopper jeg...
Grønn topp fra Horze, Mio bomullsdekken fra Horseware, hjelmveske og pass mappe fra Equipage og to treningstopper fra H&M som matcher 2 sjabraker jeg har.
20220416_123622.jpg
 
Köpte häst i februari, sedan dess har det blivit:
Nytt:
amigo bravo plus - kit med 2 liners
Sprenger kk ultra
Taur Dressage V2 bomlös dressyrsadel
Kavalkad dressyrgjord
Globus t-stigläder
Brun fluffgrimma från horze

Begagnat:
Rambo newmarket stalltäcke 200g
Micklem multibridle ( nya hästen har xfull, fick sälja mitt i stl full)
Sprenger dynamic rs d-rings
Dressyrträns med bling
Le Mieux grönt dressyrschabrak inkl lindor


Köpte i början på året:
Ridbyxor från horze
Pikeur candela grip
Ariat chaps
Uvex hjälm med mips
Ballistic väst

Det är DYRT att köpa ny häst som inte kan ha den utrustning man sparat :angel:
 

Bifogade filer

  • 278519839_770645640570936_4130982673513457803_n.jpg
    278519839_770645640570936_4130982673513457803_n.jpg
    466,7 KB · Visningar: 60
Eftersom jag har jobbat natt i helgen kunde jag inte låta bli att beställa några saker :angel: beställde tröjor att ha i stallet från en icke-hästbutik. Jag är lite för snål för att spendera ca 600-1200kr på en tröja och ville ha lite fina vårfärger bland mina ridkläder. Blev totalt sju långärmade tröjor varav två är fleecejackor. Fördelen är att jag kan även använda dessa tröjor till vardags.

Surfade sedan in på en sida som säljer både häst- och kattsaker. Det blev:
Väska från Catago (känns löjligt att ta med en papperspåse till stallet flera gånger i veckan)
Stövelväska från Catago
Stövelsträckare från Mountain Horse till mina nya stövlar (se tidigare inlägg i tråden)
Borste att ta bort djurhår med
Handske med piggar till min långhåriga katt
5E79EB1C-A6CB-4FB8-8F26-4969AB2902A0.jpeg
 
Jag som inte skulle köpa mer grejor råkade nu när Hööks hade 20% av I påsk.

Första Scoot boots Endurance Gaiters, vilket jag ändå behövde köpa, så skönt att passa på extra pris.

Sen några T shirts, för kom faktiskt på jag behöver några fler rid tshirts när det blir varmt ute och tycker dom är så roliga på hööks:

121364-54_4.jpg

121365-01_1.jpg

sunstopper-zip-baselayer-1_grande.jpg


Och naturborsta nu då det är så statiskt ute! Har ju mest syntetborstar upptäckte jag:banghead:

700307-66-00000_1.jpg
 
Äntligen kom trenchcoat-kappan från Uhip! Den är precis så skön som jag mindes från när jag provade en förra året. Liksom mjukt följsamt tyg, vattentätt och med stretch! Och linern under är så otroligt mjuk och skön. Överväger nästan att ha linern och kappan till vardags istället för den är så snygg och skön :D

Tröttnade också på att bara ha ett par ridbyxor som var sköna köpte jag två par från Zaczess efter att ha provat ett par från Pomme som var så konstiga i storleken att de fick åka tillbaka. De från Zaczess är otroligt sköna! Blev ett par blå tights och ett par grö a byxor. Tightsen är stadiga och sitter bra. Byxorna är något mer ostadiga i tyget och sitter inte lika tight som tightsen, men är ändå sköna och färgen är snygg, så de får stanna kvar :) hoppas bara de sitter kvar där de ska även utan bälte efter en dag i stallet.

Mycket nöjd med mina inköp! :love:
 
Hear hear... jag började om från 0 i mars, hade noll och ingenting, hade inte så mycket som en hovkrats kvar sen jag hade häst senast :rofl:
Japp, köpte häst i juli och hade inte en pryl. Sålde henne i december och köpte en ny i annan storlek. Det var typ bara schabrak, stigläder och stigbyglar som passade på honom. Och några nosludd som han egentligen inte behöver.
 
Äntligen kom trenchcoat-kappan från Uhip! Den är precis så skön som jag mindes från när jag provade en förra året. Liksom mjukt följsamt tyg, vattentätt och med stretch! Och linern under är så otroligt mjuk och skön. Överväger nästan att ha linern och kappan till vardags istället för den är så snygg och skön :D

Tröttnade också på att bara ha ett par ridbyxor som var sköna köpte jag två par från Zaczess efter att ha provat ett par från Pomme som var så konstiga i storleken att de fick åka tillbaka. De från Zaczess är otroligt sköna! Blev ett par blå tights och ett par grö a byxor. Tightsen är stadiga och sitter bra. Byxorna är något mer ostadiga i tyget och sitter inte lika tight som tightsen, men är ändå sköna och färgen är snygg, så de får stanna kvar :) hoppas bara de sitter kvar där de ska även utan bälte efter en dag i stallet.

Mycket nöjd med mina inköp! :love:
Jag har deras trench till vardags. Älskar den och överväger att köpa en till stallet med :D
 
Jag som inte skulle köpa mer grejor råkade nu när Hööks hade 20% av I påsk.

Första Scoot boots Endurance Gaiters, vilket jag ändå behövde köpa, så skönt att passa på extra pris.

Sen några T shirts, för kom faktiskt på jag behöver några fler rid tshirts när det blir varmt ute och tycker dom är så roliga på hööks:

121364-54_4.jpg

121365-01_1.jpg

sunstopper-zip-baselayer-1_grande.jpg


Och naturborsta nu då det är så statiskt ute! Har ju mest syntetborstar upptäckte jag:banghead:

700307-66-00000_1.jpg
Hur är Mulle t-shirten i längd? Är liten rundare slaget så behöver ha hyfsat långa t-shirtar, sällan bredden är ett bekymmer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 452
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 628
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp