Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är egentligen shopaholic eftersom jag konstant bantar. Matberoendet ersätts med handling. 😂😎

Meeeeen nu är ju pållan dräktig och sliter ingenting. Använder inga schabrak. Har ett gammalt träns bara eller Repgrimma när vi evt lufsar liten skogen. 😦 hon går med en tvååring som äter täcken så kan inte ens köpa täcken för de bli förstörda. (Tack o lov att de håller så jag slipper köpa nya månadsvis. Är ju bara kul att köpa när man väljer att göra det)

Plus att jag lär spara pengar tills dagen då mini kommer och de blir två att försörja.

Men idag fick hon en ny liten kamrat till sin grimma iallafall 🤩

8A307C6C-0555-45AC-8BC2-DE412E7F927A.jpeg
 
Jag har beställt nya ridskor. När jag plockade fram de ofodrade insåg jag att de snart faller sönder så klickade hem ett par nya likadana😁
 
Jag har klickat hem både en ny grimma till min stora häst, nya "finskydd" till den mindre och ett par ridbyxor till mig. Grimman och skydden är från Eskadrons heritage-kollektion. Blå med glitter 😍. Fick hem de idag, men ska prova på hästarna imorgon. Får se om skydden kanske blir något stora fram på den lilla så han behöver M där, men det återstår att se 😊.

Ridbyxorna är från Stjerna. Fick dock chansa lite på storleken, så vi får se om de passar. De bör komma med posten imorgon.
 
Jag köpte ett nytt täcke nyligen som jag är så himla nöjd med, ett rambo duo. Nu vill jag byta alla täcken till rambo😆😅💸

Köpte en ny pad också för länge sen men som jag testat först de senaste dagarna. En tunn memoryfoampad med gele på båda sidor, också superbra. Vissa av mina schabrak glider bakåt men den här padden håller allt på plats och fyller ut precis lagom.

Får ta bilder snart, om jag kommer ihåg..
Vad är det som gör att du är så nöjd med täcket? Jag sitter och kikar nämligen på det. Dock köpte jag Amigo Bravo till gammelponnyn men funderar på att byta ut täckena till ridhästen inför hösten och jag gillar linersystemet 😍
 
Vad är det som gör att du är så nöjd med täcket? Jag sitter och kikar nämligen på det. Dock köpte jag Amigo Bravo till gammelponnyn men funderar på att byta ut täckena till ridhästen inför hösten och jag gillar linersystemet 😍
Det är väldigt stor skillnad på tyget från Amigo Bravo. Yttertyget känns verkligen rejält! Passformen är toppen, snäppet bättre än amigo på min häst. Gillar också att halsen sitter med kardborre så att det är mindre metallringar på insidan av täcket. Men överlag är det en sån kvalitetskänsla på hela täcket! Super!
 
Jag försöker ju hitta beg loksele till min yngling som kommer strax. Väldigt svårt dock då jag är rookie på selar och min proffskontakt är proffs inom allt förutom lokselar 😅 Ingen aning vad som är rimliga priser och vad som är bra grejer...
 
Shoppat igen! Den här gången nya stigläder, samma som jag redan har (equipe webbers) men annan storlek. Min tränare tycker jag behöver länga ytterligare något hål och då insåg jag att det var slut på hål att välja mellan😆

Passade på att slänga med en ihopfällbar pall i beställningen👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 443
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 619
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp