Stora sommarjobbstråden!

Masqueradee

Trådstartare
Det kan inte bara vara jag som påbörjat sökandet efter årets sommarjobb?
Tänkte att det kanske skulle vara trevligt att ha en gemensam tråd där vi peppar varandra och ger råd, tips och stöd!
Jag har just nu sökt ungefär fem olika platser och har blivit kallad på en intervju om några veckor, har dock inte hört någonting från de andra, ett tror jag inte ens ansökningstiden gått ut ännu.

Har sökt ett sommarjobb än så länge och det är en väldigt liten chans att jag kommer få det... Men känner att jag kanske borde ta ledigt över sommaren då man kommer jobba hela livet sedan iallafall.

Har sökt ett sommarjobb än så länge och det är en väldigt liten chans att jag kommer få det... Men känner att jag kanske borde ta ledigt över sommaren då man kommer jobba hela livet sedan iallafall.
Jag jobbade totalt två veckor förra sommaren och jag höll på att klättra på väggarna ^^. Sa upp mig efter bara ett par dagar på ett ställe (klarade psykiskt inte av arbetet) och hoppade sedan in extra under Almedalsveckan. Mitt mål är att få jobba så mycket som möjligt, bara jag får vara ledig under Medeltidsveckan ;)

Jag jobbade totalt två veckor förra sommaren och jag höll på att klättra på väggarna ^^. Sa upp mig efter bara ett par dagar på ett ställe (klarade psykiskt inte av arbetet) och hoppade sedan in extra under Almedalsveckan. Mitt mål är att få jobba så mycket som möjligt, bara jag får vara ledig under Medeltidsveckan ;)
Hahah! Måste ha varit ett hemskt jobb! Jag har endast sommarjobbat på ett och samma ställe två somrar i 7-8 veckor och där var arbetet extremt monotomt så där vill jag inte jobba igen. (Tycker verkligen synd om dem som har det där jobbet) Har varit taggad på medeltidsveckan men aldrig tagit mig dit, har du varit där någon gång och då även klätt ut dig också?

Jag tänker skippa söka sommarjobb i år också. Jag har haft turen att få fortsätta jobba sedan sist jag sommarjobbade för två år sedan. Så jag tänker satsa på semester i stället. :cool:

Hahah! Måste ha varit ett hemskt jobb! Jag har endast sommarjobbat på ett och samma ställe två somrar i 7-8 veckor och där var arbetet extremt monotomt så där vill jag inte jobba igen. (Tycker verkligen synd om dem som har det där jobbet) Har varit taggad på medeltidsveckan men aldrig tagit mig dit, har du varit där någon gång och då även klätt ut dig också?
Förra sommaren var min första MTV och jag skulle verkligen rekommendera ett besök. Både ja och nej, vi klär upp oss, inte ut oss ;)

Jag hade egentligen inte tänkt sommarjobba i år, eftersom jag från 1e jan fått fast tjänst. Men mitt sommarjobb är så jävla bra så jag har blivit lovad av min chef att få ta lite tjänstledigt så att jag kan sommarjobba OCH kunna ha semester. :D

Slipper söka också för mitt sommarjobb ville ha mig tillbaka. Så i sommar blir min 5e sommar på Parken Zoo, men bara 4e som jobb 1a var jag där och samlade data till mitt masterexjobb. :D

Det här hör inte hemma i den här tråden egentligen, men jag är så dödligt less på a-kassan! :mad: Jag vill verkligen jobba, men jag kan inte jobba om jag bara får strötimmar här och där. Allt känns så jäkla osäkert med allting när det är så här.

Lite on topic så kommer jag att jobba som personlig assistent och barista i sommar, som vanligt. Om jag inte hittar en heltid som passar mig! Haha!

Jag ska jobba iallafall någon månad på samma jobb som förra året, där jag även extraknäcker under terminerna. LSS boende för personer med mild-måttlig utvecklingsstörning. Ett väldigt trevligt jobb om man gillar att jobba med människor, klarar av lite udda arbetstider och inte behöver ha fullt ös hela tiden (är utmärkt under terminerna då man kan ta med sig plugget men sommartid får man hitta på annat). Tips är att gå in på Kommunens sida - de brukar ha en hel radda liknande jobb ute vid den här tiden på året.

Jag får heltid på mitt "vanliga" jobb som jag har 10-15 timmar/vecka under terminerna :) Kommer nog dock få mest i kundtjänst vilket jag känner sådär över men får bra betalt iallafall (jobbar i vanliga fall som produkt/marketing assistent). Har varit på arbetsplatsen i totalt 3,5 år (flera olika tjänster) så känner alla och trivs toppen med kollegorna.
Känner att jag borde jobba denna sommaren i och med att jag hade 100 dagars sommarlov förra året :D
Men då hade jag också 20 000 att ta ut i semesterpengar (eftersom jag jobbade heltid delar av året innan) så klarade mig. Det har jag inte nu :angel: Och vill ha ihop lite kapital :)

Hur tänker ni angående att jobba exakt hela sommaren? Jag ska ta 1 vecka ledigt vet jag men funderar på om jag "behöver" mer. Måste kolla så jag inte tjänar för mycket också. Men är rädd att det blir för mycket jobb med tanke på hur mycket jag har att göra under terminerna.

Jag velar om jag ska ha en vecka efter jag slutat skolan. Beror på hur sommarschemat ser ut. Mitt gamla sommarjobb ringde idag och undrade om jag ville jobba där i sommar.

Hur tänker ni angående att jobba exakt hela sommaren? Jag ska ta 1 vecka ledigt vet jag men funderar på om jag "behöver" mer. Måste kolla så jag inte tjänar för mycket också. Men är rädd att det blir för mycket jobb med tanke på hur mycket jag har att göra under terminerna.

Jag jobbar ingenting under terminerna så jag är inte rädd för att tjäna för mycket. Mitt mål är att jobba så mycket det bara är möjligt med undantag för v32 då jag vill vara helt ledig!

Jag jobbar ingenting under terminerna så jag är inte rädd för att tjäna för mycket. Mitt mål är att jobba så mycket det bara är möjligt med undantag för v32 då jag vill vara helt ledig!

Åh vad "skönt" ändå. Jag måste jobba för att få ihop det med häst, bil och egen lägenhet även under terminerna. Eller det går utan men blir precis så det går runt då.

Kollade upp nu att jag får tjäna 143 064 DKK och enligt mina beräkningar kommer jag ligga på ca 125-130 000 i år. Så borde klara mig fint :D
Jag kommer nog satsa på att jobba hela sommaren har jag bestämt mig för. Förutom en vecka då jag ska på semester med en kompis.

Åh vad "skönt" ändå. Jag måste jobba för att få ihop det med häst, bil och egen lägenhet även under terminerna. Eller det går utan men blir precis så det går runt då.

Kollade upp nu att jag får tjäna 143 064 DKK och enligt mina beräkningar kommer jag ligga på ca 125-130 000 i år. Så borde klara mig fint :D
Jag kommer nog satsa på att jobba hela sommaren har jag bestämt mig för. Förutom en vecka då jag ska på semester med en kompis.
Jag har helt enkelt inte tid. Jag tränar bågskytte, eldkonst, sitter i kårstyrelsen, jobbar extra på kåren etc :P

@Masqueradee
Förstår det isfåfall :D haha.
Jag har häst + tränar gym 3 ggr i veckan. Försöker jobba 12-15 timmar/vecka men får offra söndagarna för jobb. Så har bara lördagen ledig. Men det är helt okej tycker jag ändå :)

Vad pluggar du?

Fick inte sommarjobbet :( Vill gärna jobba 4-5 veckor i sommar men alla jobb brukar kräva minst 8 och känner mig vilse med vart jag ska söka nu :crazy:

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 516
Senast: Sasse
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 795
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur