Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 100107
Om man måste sätta en klisterlapp med ingredienser på paketet kan man väl sätta den över den befintliga ingredienslistan och inte över... instruktionerna
(det står på engelska på klisterlappen också så inget går förlorat av att sätta den till höger)
Ännu mer störande. Det var jag som inte tryckte tillräckligt hårt. Ringde hit fastighetsskötaren som bara tryckte till. Pinsamt värre.Pluggade in apparaten att ta bort tapeter med i ett annat uttag idag och då slog jordfelsbrytaren ifrån. Nu kan jag inte få igång den igen.
Märkligt sådant där. Jag har ett par gånger ifrågasatt bekantas inlägg som inte riktigt kan stämma, och stämningen har därefter blivit mycket kylig, alternativt har jag fått skäll.En bekant delar massa politisk smörja på Facebook (typ att det är MPs fel att elen är dyr och sånt). Jag kunde inte hålla mig utan svarade att det är fascinerande hur ett så litet parti kan ha sån internationell makt.
Nu stör jag mig på att bekanten gick totalt bananas och började kalla mig en massa olämpliga saker. Jag blev förvånad, hen har alltid varit så trevlig irl.
Nu plockade jag bort hen från min vänlista.
Precis. Om man postar skräp måste man väl ändå vara beredd på att någon säger ifrån.Märkligt sådant där. Jag har ett par gånger ifrågasatt bekantas inlägg som inte riktigt kan stämma, och stämningen har därefter blivit mycket kylig, alternativt har jag fått skäll.
Varför postar man grejer som helt klart är hittepå, och blir sedan sur då någon påpekar det?
För att man tror på det själv? Min ungdomsvän som lade upp knepiga inlägg och länkar med diverse konspirationsteorier kring corona och vaccinet trodde väl förmodligen på det hon skrev. Och, ja, hon blev mäkta irriterad om någon vågade ifrågasätta det hon kallade för sanningen. Det har sedan fortsatt med diverse konstigheter kring klimatet, också där helt osannolika påståenden och länkad information från de som predikar "sanningen".Varför postar man grejer som helt klart är hittepå, och blir sedan sur då någon påpekar det?
De inlägg jag påpekade handlade bland annat om att lök är giftig då den drar till sig gifter eller virus eller vad det nu var, och hur farligt det är att dricka kallt vatten. Så inte ens några av de vanliga konspirationsgrejerna utan bara struntprat.För att man tror på det själv? Min ungdomsvän som lade upp knepiga inlägg och länkar med diverse konspirationsteorier kring corona och vaccinet trodde väl förmodligen på det hon skrev. Och, ja, hon blev mäkta irriterad om någon vågade ifrågasätta det hon kallade för sanningen. Det har sedan fortsatt med diverse konstigheter kring klimatet, också där helt osannolika påståenden och länkad information från de som predikar "sanningen".
Som gift med en surf-nörd gör jag här ett litet inpass och informerar om att den surfing som görs på bräda i havet faktiskt är som bäst på hösten/vintern i vår del av världen eftersom de bästa vågorna blir till när det det ligger en rejäl storm ute till havs någonstans och skapar "oreda" i havet.Tänkte att surfa är väl ändå något en gör ute i naturen, strongt att hålla på med det även in på hösten! Sen föll poletten ner![]()
Det där har jag också gjort en gång! "Hallå elektrikern, den nya lampknappen du installerade funkar inte!"Ännu mer störande. Det var jag som inte tryckte tillräckligt hårt. Ringde hit fastighetsskötaren som bara tryckte till. Pinsamt värre.
Haha tror jag stått och kämpat med just ett sånt paket. Yuzu-smak? Blev dödligt sugen nu.Visa bifogad fil 100107
Om man måste sätta en klisterlapp med ingredienser på paketet kan man väl sätta den över den befintliga ingredienslistan och inte över... instruktionerna
(det står på engelska på klisterlappen också så inget går förlorat av att sätta den till höger)
Åh, är din man en sån alltså? Hurtbulletypen?Som gift med en surf-nörd gör jag här ett litet inpass och informerar om att den surfing som görs på bräda i havet faktiskt är som bäst på hösten/vintern i vår del av världen eftersom de bästa vågorna blir till när det det ligger en rejäl storm ute till havs någonstans och skapar "oreda" i havet.
En annan tycker att den sortens surfing som görs på skärm är betydligt mer passande en decemberdag när det är +3 ute, haglar på tvären och blåser så att man knappt kan stå upprätt, men det är bara jag det![]()
Ändå bättre än alternativenPå samma tema som att jag äter för mycket glass. Jag SNUSAR ihjäl mig alltså. Maniskt snusande dygnets alla timmar! Och starkaste snuset så klart.
Hahaha, vilken perfekt bild! Det är precis så jag kännerLägger denna bild här för det är störigt.
Jag kom osökt att tänka på dig @sthu
Visa bifogad fil 100134
Jag kan va med!Mina fotbollsspelare i SM-laget faller bortEtt par får inte barnvakt, ett par får inte semester, någon har tagit fel på helg, någon är sjuk osv. Jag blir trött!