Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 385
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sent svar men from 1 maj har självrisken höjts från 1800 till 2000 och självriskperioden är bara 150 dagar istället för ett år. 😒

*Insert svordomar* Kattens försäkring förnyades i februari - loggar jag in och kollar min försäkring så syns inte ändringen. Men klickade upp dokumentet med villkoren och där står det tydligt.. Håller med, verkligen en försämring. Surt! :mad:

*Insert svordomar* Kattens försäkring förnyades i februari - loggar jag in och kollar min försäkring så syns inte ändringen. Men klickade upp dokumentet med villkoren och där står det tydligt.. Håller med, verkligen en försämring. Surt! :mad:

Nu är jag förbannad.. Kollade förnyelsebrevet och försäkringsbeskedet igen nu. Och det framgår ingenstans på dem (!!!) att dessa ändringar träder i kraft, bara i de fullständiga villkoren. I förnyelsebrevet står det att de lägger till fler alternativ för självrisk, lägger till en större veterinärvårdsförsäkring (jag har Stor, nu finns även Stor Plus) och att de justerar priserna (som vanligt). I försäkringsbeskedet står det fortfarande att min självrisk är 1800:- + 25%, och ingenstans framgår självriskperioden. Tycker ju att de borde belysa detta när försäkringen förnyas, så att en är medveten..! :rage::mad: I synnerhet som de höjde premien väldigt mycket mer än de brukar.

Senast ändrad:
Var torr i ögonen, droppade Oftagel i dem och då började ena ögat svida och kännas som om det är ett gruskorn i det. Är så less på mina torra ögon. Fuktande droppar hjälper jättekort tid (mindre än en timme) och sen är de som fnöske igen.

Grannen som har noll koll på sin hund. Han har en tax som springer i flexikoppel över hela gatan medan han står som ett fån och låter hunden springa hur den vill. Jag och dottern mötte dem när vi gick till förskolan och hunden spramg in framför mina fötter så jag höll på ramla över den. 🫠

Klassresor...

90% av barnen tycker att det ska bli kul, 50% tycker föräldrarna ska lösa det. 10% engagerar sig.
Av föräldrarna är det 10% som förut varit aktiva men nu gett upp, 5% som är aktiva men kör sitt eget race, 40 % som på sin höjd kan kryssa i att barnet kommer och resten smiter undan i skuggorna.

Yey..

Klassresor...

90% av barnen tycker att det ska bli kul, 50% tycker föräldrarna ska lösa det. 10% engagerar sig.
Av föräldrarna är det 10% som förut varit aktiva men nu gett upp, 5% som är aktiva men kör sitt eget race, 40 % som på sin höjd kan kryssa i att barnet kommer och resten smiter undan i skuggorna.

Yey..
Har varit med ett par vändor genom åren och inte är det lätt. Men min erfarenhet är nog också att de där 10% som är engagerade ställer upp ambitionsnivån till en nivå de själva gillar och därmed inte passar mer än 10% av de som ska vara med och se till att det blir genomfört - ofta på områden som INTE har med själva resan att göra. Ett effektivt sätt att få mig att smita undan i skuggorna är att distribuera all information via facebook som hänt vid två tillfällen, och då är det /dev/null med all information och när man sedan frågar om man kan får det på mejl så suckas det.

Har haft en massa krukor som jag fått, kom på användning för en av dom och denna är nu spårlöst försvunnen? Hallå krukan du ska få ett nytt hem där du skulle passa perfekt! Ahhh :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 619
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 124
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 058
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 615
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka