Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 667
Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu stör jag mig på kattens val av bytesdjur.
Medan jag sett henne genom fönstret har hon tagit en kopparorm och en tappa svansen-ödla (vet inte vad de heter på riktigt)
Nog för att det är bra att hon tar lite allt möjligt (så att jag t.ex. blir av med ekorrarna som inte håller sig borta från huset)
Men fatta att det är en prio på saker. Det har varit en fenomenal sorkvinter och finns en miljon hål. Gör liksom nytta med det som är viktigast först. Och lite vanliga möss finns det väl alltid att leta upp.

Påminner om Larry the Cat som är officiell Mouser på Downing Street 10 och är dålig på att uppfylla sina plikter att fånga möss om har invaderat de gamla byggnaderna.

https://www.independent.co.uk/news/...cher-caught-failing-kill-rodent-a7635196.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_(cat)

The Downing Street website describes Larry's duties as "greeting guests to the house, inspecting security defences and testing antique furniture for napping quality". It says he is "contemplating a solution to the mouse occupancy of the house" and has told Downing Street that such a solution is still in the "tactical planning stage"

Suck måste akut åka upp till Sverige. Min bror vill bli upphämtad i Stuttgart. Jag bor söder om Nürnberg så det blir åt fel håll. Ja, klart att jag tar den omvägen.
Man måste ju inte göra allt som andra ber om. Vuxna människor som är kapabla att sätta sig på tåg/ buss kan få göra det, i stället för att du ska behöva åka kors och tvärs för att skjutsa.
GIvetvis, om man vill skjutsa så gör man ju det, men om det känns motigt, vilket jag antar att det gör eftersom det skrivs i störningstråden, så är nej ett acceptabelt svar.

Att vara glad åt att få höra svenska (bland andra språk) har väl en annorlunda innebörd när det sägs av en utlandssvensk, jämfört med om det är en kommentar som yttras inom landet (eller av någon som relaterar till den referensramen)?
Jag har ingen här som pratar svenska förutom min dotter och vi träffas sällan.

Irriterad på VC
Min ena stortå är röd, svullen ooch värker. Som gammal diabetiker och med släckt immunförsvar är jag orolig.

Fick telefontid och den buttra sköterskan svarade - och vad ska vi göra med det? Hon rekommenderade alsolomslag och att pilla in sorbaktremsor under nageln. Undrar om hon ens hörde vad jag sa. Hoppas få bättre svar från sjukhuset imorgon.

Ja, jag kan förstå det. Hellre svenska än rumänska eller något annat språk från det området. Har jobbat med så många från det området.
Jag tycker alltid världen känns lite skev när jag är i min engelska bubbla och någonting svenskt dyker upp. 😅 Absolut avskydde när den enda andra svenska personen här i byn började prata svenska med mig i affären till exempel, särskilt när jag lyssnar på engelsk ljudbok och det är andra människor runtomkring som inte förstår vad vi säger.
Nu har hon flyttat och jag pustar ut! :D
Men jag förstår att det inte är allas upplevelse. <3

Stör mig på att jag har fått expeditionsintervall på ett läkemedel jag tagit dagligen i flera år.
Och samma läkemedel är föreskrivet på 4 uttag á 28 tabletter. I förpackningen är det 30, så jag kan inte ta ut den fjärde.
Och dessutom får jag bara ta ut ett paket i taget.
Och finns det i lager på fysiska apotek inom rimligt avstånd? Nej, jag måste skicka efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 151
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 082
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 648
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka