Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 314
Status
Stängd för vidare inlägg.
En klinik (?) som inte tycker att man ska ha hud.

IMG_0642.webp

Gammal och allmän störning, men folk som inte kan skilja på ä och e. :meh: Sätt och sett, enda och ända osv. :cautious:
Läser folk för lite när de inte kan stava längre och lyssnar bara på ordböcker, för allt går inte att skylla på dyslexi? Kan unga vuxna ens skriva för hand längre?

Gammal och allmän störning, men folk som inte kan skilja på ä och e. :meh: Sätt och sett, enda och ända osv. :cautious:
Läser folk för lite när de inte kan stava längre och lyssnar bara på ordböcker, för allt går inte att skylla på dyslexi? Kan unga vuxna ens skriva för hand längre?
Det där är tyvärr ett fel som jag tenderar att göra när jag ska skriva något snabbt. Eftersom t.ex. både ända och enda existerar, så slår inte min inre stavningskontroll alltid på utan missar det.
Och ja, jag stör mig på mig själv också :D

Jag fattar inte den här trenden med en massa skit på sushin. Jag menar, WTF rostad lök?!

Det har verkligen gått överstyr. När det började dyka upp lite krimskrams på så tyckte jag att det var rätt festligt, och gott. Men idag känns det som att man får gräva fram sushin under all topping. Nu har jag ätit alldeles för många kladdiga sushi och bowls senaste veckorna så jag tror jag ska hålla mig till cafeterians ”frukost hela dagen” framöver.

Nu tror jag att min kunder stör sig på mig :angel:
Det är möjligt att jag förklarade lite väl vasst för en kund att Nederländernas flagga inte är orange, trots att orange visserligen är lite av en nationalfärg.
Men det bara efter att kunden snäst åt mig, då hon bad om paketering av blomma, och paketeringen skulle passa vid Nederländernas flagga. Så... röd, blå vit?
Nej, tydligen inte, utan orange.

Och kunden som frågade vilka sommarblommor passar bra att ha i balkonglåda, och efter att ha fått några förslag, sedan specifierade att balkongen är på tredje våningen.
Ja alla de här sorterna passar bra, ingen av dem har höjdskräck. Lyckades jag kläcka ur mig :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 599
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 118
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 050
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 605
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka