Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 614
Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon har skämtat friskt om NPFer, att adhd är ju inte så farligt, hon har ju hela alfabetet och liknande nedsättande kommentarer.
Hon är definitivt inte funkofobisk, hon har en svår ryggskada med kronisk smärta sedan 20-årsåldern och har kämpat hårt i många år. Var mer eller mindre hemmasittare under tonåren och skulle inte förvåna mig och hon har någon bokstavsdiagnos. Att du inte gillar henne är din ensak, men hitta inte på.

Hon är definitivt inte funkofobisk, hon har en svår ryggskada med kronisk smärta sedan 20-årsåldern och har kämpat hårt i många år. Var mer eller mindre hemmasittare under tonåren och skulle inte förvåna mig och hon har någon bokstavsdiagnos. Att du inte gillar henne är din ensak, men hitta inte på.
Man skämtar inte om det och det heter neuropsykiatrisk funktionsnedsättning, förkortning npf, inte "bokstavsdiagnos". Det är lika respektlöst att säga så. Använd korrekta termer eller håll tyst.

Böcker som baserar historien på något som inte stämmer.

Den förra boken av den här författaren baserades bland annat på orosanmälningar. Något som jag jobbat med i flera år. Det som skrivs är inte möjligt enligt svensk lag.

Den nya boken är bland annat baserad på faderskap och äktenskapspresumptionen. Det har jag också jobbat med i flera år. Här byggs det på att man inte lyssnat på en man som hävdar att han är far till ett barn. Enligt lagen är han inte part i målet. Lyssnar på ljudbok i bilen och känner ett behov av att ropa så uselt var femte minut typ.

Författaren är jurist och jag tycker att man borde ha koll på såna här saker eller så kunde förlaget ha sagt något.

När de hämtade ponnys kropp lämnades inte skorna enligt överenskommelse, det enda jag har kvar efter henne nu är en liten "råttsvans" av tagel som stallägaren klippt av manen, när jag bad honom ta en tofs tagel. Jag trodde han fattade att jag ville ha en tofs av svansen, inte några strån färre än när man borstat igenom manen! :banghead:🤯:rage:😭

Jag stör mig på att mina skadade muskler, senor mm drar ihop sig rejält så fort jag sitter mer än ca 15-30 minuter. Då blir jag som 20 år äldre igen trots att jag, efter lång uppvärmning och träning strax innan, kunnat gå som vanligt.
På morgonen, efter hela natten i stillhet.........ojoj, det ska vi inte tala om. 95åriga Rie stapplar fram, typ.
Jag hoppas verkligen att det börjar hända någonting med detta snaaart.

Böcker som baserar historien på något som inte stämmer.

Den förra boken av den här författaren baserades bland annat på orosanmälningar. Något som jag jobbat med i flera år. Det som skrivs är inte möjligt enligt svensk lag.

Den nya boken är bland annat baserad på faderskap och äktenskapspresumptionen. Det har jag också jobbat med i flera år. Här byggs det på att man inte lyssnat på en man som hävdar att han är far till ett barn. Enligt lagen är han inte part i målet. Lyssnar på ljudbok i bilen och känner ett behov av att ropa så uselt var femte minut typ.

Författaren är jurist och jag tycker att man borde ha koll på såna här saker eller så kunde förlaget ha sagt något.
Name and shame!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 137
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 070
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 647
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka