Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 360
Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj! Jag går på en massa konstutställningar med modern konst och har helt missat det. Kan bara minnas en skulptur med en doldo i, men det var ett ganska gammalt verk, iaf inte nyproduktion.
Nakna människor är det såklart på endel utställningar, men det har passat in i verket. Ser jag heller inget som är kopplat till modern konst, utan har funnits under hela konsthistorien.
Jag instämmer. Jag ser inte riktigt lika mycket samtidskonst som @parellikusken men säger samma sak. De utställningar och installationer jag ser har väldigt lite naket.
Dildokonst vet jag inte ens vad det är?

Men naket? Titta på Poseidon, eller Bror Hjorts skulptur utanför Uppsala C. Penisar överallt.
Och nakna kvinnor finns överallt i äldre konst. :)

Fortsätter störa mig på Försäkringskassan.
Nu fick jag ett brev till om att jag inte kan få sjukpenning, för jag är föräldraledig (en dag i veckan) och att jag inte får föräldrapenning för jag är sjukskriven :banghead: Tredje gången jag får brev med samma innehåll. Jag har försökt få tag i handläggarna, men icke. Ringt kundtjänst och bett dem meddela mitt svar och be handläggaren ringa upp, men icke.
Jag orkar inte! Det är skitjobbigt att bara bollas runt och inte få ett vettigt svar från någon. De är jättetrevliga i kundtjänst, men de kan inte hjälpa mer än de redan gör.
Hoppas verkligen det löser sig och att handläggningen går fort. Har ingen lust att vänta 90 dagar på ersättning igen.. Bufferten är minst sagt skral nu.. Skulle behöva jobba 150 % ett tag för att bygga upp den igen.

Jag har ingen aning om vem hon är men jurist är ingen skyddad titel i Sverige, så tyvärr kan vilken idiot som helst kalla sig det även om man inte läst en enda poäng juridik.
Jag har aldrig sett att hon har kallat sig jurist. Hon är statsvetare och har arbetat för bland annat Säpo. Jag tror att hon är väldigt långt ifrån "idiot".

Jag har aldrig sett att hon har kallat sig jurist. Hon är statsvetare och har arbetat för bland annat Säpo. Jag tror att hon är väldigt långt ifrån "idiot".
Det var inte min poäng att ”hänga ut” henne då jag inte vet vem hon är (mer än att hon är författare). Poängen är att OM det skulle vara så som @Görel trodde att hon kallat sig jurist så är det ändå ingen garanti för att hon har koll på lagen.

Det finns tråkiga exempel på detta med folk som kallar sig jurister som fått uppdrag och lurat till sig pengar av folk som tror man kan lita på jurister. Ett skräckexempel är ”boutredaren” Nils Thuresson https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/domd-bluffjurist-utses-av-tingsratter-kontrollerna-ar-noll

Det var inte min poäng att ”hänga ut” henne då jag inte vet vem hon är (mer än att hon är författare). Poängen är att OM det skulle vara så som @Görel trodde att hon kallat sig jurist så är det ändå ingen garanti för att hon har koll på lagen.

Det finns tråkiga exempel på detta med folk som kallar sig jurister som fått uppdrag och lurat till sig pengar av folk som tror man kan lita på jurister. Ett skräckexempel är ”boutredaren” Nils Thuresson https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/domd-bluffjurist-utses-av-tingsratter-kontrollerna-ar-noll
Jag trodde inte att hon kallar sig jurist, jag trodde att hon var det, d v s jur kand. Uppenbarligen trodde jag fel.

Jag trodde inte att hon kallar sig jurist, jag trodde att hon var det, d v s jur kand. Uppenbarligen trodde jag fel.
Men om hon nu är statsvetare så är det lika illa. Med den utbildningen ska man också veta hur myndighetsutövning fungerar, kunna ta fram den behövliga informationen och förstå värdet att hålla det korrekt. Särskillt om man arbetat inom myndighetsvärlden.

Allt (!) är så himla dyrt nu. Jag kommer att behöva köpa en ny dator innan året är slut och jag vill inte - så mycket pengar och det är inget fel på min dator, den funkar felfritt ffs! Jag tycker att Windows 10 funkar fint för mig och är inte ett dugg sugen på att byta operativsystem/version heller..men har förstått att det inte är rekommenderat att fortsätta använda det nuvarande till "känsliga saker" som bankärenden efter att uppdateringarna upphör. Jag tycker inte att teknik är särskilt kul i sig, alls, och brukar använda mobil/dator/sånt där tills hårdvaran går sönder/börjar strula (alternativt tills mobilens säkerhetsappar inte funkar att uppdatera längre) = inte ett dugg nöjd över läget. Jag har fasen roligare saker att lägga de pengarna på i år :cautious::mad: .

Behövde gnälla av mig - frustrerad och sur på Pyttemjuk (Microsoft) ! :D

Plockade ihop pantflaskor och ställde kassen på tvättkorgen. Självklart tippar flaskorna ut på golvet, vad hade jag väntat mig egentligen? :meh:

Oj! Jag går på en massa konstutställningar med modern konst och har helt missat det. Kan bara minnas en skulptur med en doldo i, men det var ett ganska gammalt verk, iaf inte nyproduktion.
Nakna människor är det såklart på endel utställningar, men det har passat in i verket. Ser jag heller inget som är kopplat till modern konst, utan har funnits under hela konsthistorien.
Varje modern konstutställning jag går till har ofta rätt vulgärt nakna kvinnor, gärna med manlig skapare. Tycker det är rätt trist. Självklart har nakenhet alltid funnits i konst, men fotografier på nakna rumpor där man kan se könet och upptryckta bröst känns mer.... lökigt än konstnärligt.

Varje modern konstutställning jag går till har ofta rätt vulgärt nakna kvinnor, gärna med manlig skapare. Tycker det är rätt trist. Självklart har nakenhet alltid funnits i konst, men fotografier på nakna rumpor där man kan se könet och upptryckta bröst känns mer.... lökigt än konstnärligt.
Oj! Skönt att jag missat den konsten iaf.

Jag instämmer. Jag ser inte riktigt lika mycket samtidskonst som @parellikusken men säger samma sak. De utställningar och installationer jag ser har väldigt lite naket.
Dildokonst vet jag inte ens vad det är?

Men naket? Titta på Poseidon, eller Bror Hjorts skulptur utanför Uppsala C. Penisar överallt.
Och nakna kvinnor finns överallt i äldre konst. :)
Jag kallar det dildokonst, det är liksom stora glassnoppar.

Och som jag skrev till parellikusken, nakenheten är mer upptryckta bröst och översexuaxliserat snarare än tidigare konst/skulpturer.

Den här månaden är en sån månad jag stör mig på.
Har jag inga pengar? Jo.
Stör jag mig ändå på att de som redan får lön två tidigare än vissa av oss andra får lön fyra dagar före i maj? Ja!

Jag kallar det dildokonst, det är liksom stora glassnoppar.

Och som jag skrev till parellikusken, nakenheten är mer upptryckta bröst och översexuaxliserat snarare än tidigare konst/skulpturer.
Det är enligt dig det vanligaste inom samtidskonsten nu?

Har du minne av vilka konstnärer? Glaskonst är inte det vanligaste så jag blir seriöst nyfiken. Vad har jag missat?Vidga mina vyer.

/tanten -guidar samtidskonst sedan 20-talet år

Har du minne av vilka konstnärer? Glaskonst är inte det vanligaste så jag blir seriöst nyfiken. Vad har jag missat?Vidga mina vyer.

Jag går normalt sett på minst två nya utställning i veckan av samtidskonst och konsthantverk och har missat sexualiseringen i konsten. Och då väljer jag inte utställningar så noga utan gillar att se en bredd av konst.

f0489ca999f8aee7fdbd94248d889caa.webp

Dessa. Sett variationer på många utställningar. 😅

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 606
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 118
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 053
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 610
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Handdukar
  • Bilder från iPhone till Mac
  • Smart watch

Hund, Katt, Andra Djur