storlek i equestrian stockholm shabrak till D ponny

Bukefalos 30 år!

jag har en 147,5 D ponny men vilken storlek i equestrian stockholm och equality line schabrak och huvor? Hon är smal, 8-10 år och en hopphäst från holland jag har 15 eller 16 sadel vet inte , e 11 hjälppp

Om cob finns tror jag det passar perfekt på en 15 eller 16" sadel. Full blir nog stort under en sadel i den storleken, och ponny finns risk att det ser lite litet ut på hästen.

Vår 148 cm ponny har full i de schabraken. Cob skulle bli för litet. Har 16,5 tums sadel.
teddyellenpoj.webp

Hej! Vet att detta är en gammal tråd men undrar vad folk tycker om storleken på ES schabrak allround. Vi har en allroudsadel till D-ponnyn och kan inte bestämma oss för om vi ska köpa full eller cob. Vad säger ni här på buke borde passa bäst?

Hej! Vet att detta är en gammal tråd men undrar vad folk tycker om storleken på ES schabrak allround. Vi har en allroudsadel till D-ponnyn och kan inte bestämma oss för om vi ska köpa full eller cob. Vad säger ni här på buke borde passa bäst?
Är det en 17’ hade jag köpt full.
Men jag hade full under min 16’ sadel också. Men hästen svalde endel material också.

Här är ett ES under en 16’ hoppsadel.

IMG_1597.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka