Storlek på BoT paddar?

Kirie

Trådstartare
Tänkte skicka in sambon till ridsportaffären idag för att plocka upp 2 par BoT paddar till tanten men är osäker på vilken storlek jag ska ha. Hästen i fråga är ett halvblod på 162 med normallånga tunna ben. Hon brukar ha medium i benskydd annars.

Någon som kan hjälpa till? Tackar på förhand! :D

Sv: Storlek på BoT paddar?

Det beror ju på hur stora paddar du vill ha på hästen. Jag har alltid stora paddar för att jag vill att de ska täcka hela kotbenet och upp över halva knät fram, bak ännu längre så de täcker hela kotbenet och går upp mot hasen.

Vill man bara att de ska ligga precis över kotan och sluta under knät så måste man ju välja mycket mindre paddar.

Jeg har kjøpt padder i 40 x 40 cm, og synes dessverre at de er for store. Funderer nå på om jeg kan klare å sy dem om selv...

Har en sportshest på 168 cm.

För stora för dig kan ju vara för små för någon annan beroende på vad du vill att paddarna ska täcka. Så skriv gärna varför du tycker dem är för stora så man kan jämföra men hur TS skulle vilja ha sina. :)

Jag har halvblod på 165 och jag har paddar på 50*70 och de passar helt perfekt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det... 2
Svar
20
· Visningar
8 950
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 527
Senast: Milosari
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över... 2
Svar
33
· Visningar
9 082

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet

Hästrelaterat

Tillbaka