storlek på hästtäcke!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare diimma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 8 819
D

diimma

Hej! :)
ni som har hästar över 1,70 cm höga, vilken storlek har ni på deras täcken?

Sv: storlek på hästtäcke!?

Min är 1,65 och jag använder stl. 155. Då borde väl stl. 165 funka till en häst som är 1,70 ? Fast måttet är väl inte i första hand baserat på mkh på hästen (täckena är ju ingen långkjol precis *S*).

Min har 145 cm i täcken men lånar ibland mina andra hästars täcken som är 135 (även vissa 125) och det går fint det också. Hästen är fö 175 cm hög.

Lite beroende på vad det är för täcken.
Men melan 145-165 varierar det.
Häst 1: 174cm
Häst 2: 172cm

Min häst som är 169 cm hög har 155 på sina täcken (men han kan ha 145 på fleecetäcken även om 155 sitter bäst)

Kompis häst är 180 cm hög och drar 155-165 cm i mkh (hbl)
Känner ett annat hbl på 174 cm som har 135-145 (vissa DRUNKNAR hon i):crazy:

Varierar stoort mellan hästarna, själv har min 125 å det är en islänning på 143 cm!! så halvblodet på 174 har bara 10cm större täcken :eek:

Min på 173 har 155 i täcken, 145 går i vissa märken och modeller.
Min andra på 168 har 145 i de flesta och 135 i ett par, det beror väldigt mycket på hur hästen ser ut i kroppen!

Min nuvarnade häst på 170 i mkh har 145-155.
Min förra häst på 178 i mkh har 155.

*kl*

Än så längre drar min 171are 145. Nu är hon bara tre så kanske blir det 155 innan det är färdigväxt.

Min valack är 172cm och han har 155cm i täcken.
Mät din häst, storleken går inte fter mankhöjd.

Min häst är ganska precis 1.70m och hennes storlek beror väldigt mycket på vilket märke täcket har. Hon är lång (överallt: ben,rygg,hals)men på en del täcken kan hon ha 145, andra måste hon ha 165.;)

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
572
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Min dotter har börjat rida lite :love: Hon har hittills ridit i varmfodrade stövlar, men nu när dom byttes ut mot gummistövlar så insåg...
Svar
1
· Visningar
179
Senast: clusia
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka