storlek på senskydd..tacksam för alla svar!!!!

A

alltidhvit

:bow: :bow: :crazy:jag ska kanske köpa ett par senskydd till min ponny. han är en connemarakorsning och han är 139 cm hög. han är normalbygd med normaltjocka ben. :crazy:jag har hittat ett par i storlek full och nu undrar jag om ni tror att de skulle passa på honom???
jag undrar även om det är stor skillnad på storlek ponny och storlek full på tex senskydd och andra benskydd.

jag skickar med en bild på senskydden jag har tänkt köpa. det är från hööks.

[bild]http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/stor/74222.jpg[/bild]
 
blir inte full lite stort för din ponny?

om du är osäker på vad som passar,kan man köpa på öppet köp,
då tar du hem dom och provar,passar dom inte kan du byta mot kvittot
 
tror du det...är det stor skillnad på full och ponny??? men tror du inte att ponny kan blir för litet.

skiljr det mycket i bredden eller är det på längden det skiljer?
 
Det är längden. Det blir inte för litet med ponny. Varför skulle det vara det? Ponny är anpassade efter ponny och full är anpassade till stor häst.
 
tror att det blir VÄLDIGT stort på en c-ponny... jag hade storlek Small på min d-ponny
 
ok...då köper jag ej dom...om de skiljer så mycket...
 
Hööks har ju senskydd i tre olika storlekar:

Full (Passar stoor häst)
Ponny (Passar C-D-ponny/liten häst)
Mini-Ponny (Passar B-C ponny)
 
Full blir nog alldeles för stort, prova med ponny eller cob. Kan du inte låna någon annans och prova så du får ut rätt storlek?
 
På mina såna senskydd (som jag tyvärr slarvat bort) hade jag storlek small till min häst på 150cm. De var precis lagom, och jag tror knappast att en c-ponny kan ha fullstora senskydd.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej!😊 Jag hade viljat köpa en sådan här gjord som finns på bilden jag har lagt till. Men jag undrar vilken storlek som jag borde välja…...
Svar
14
· Visningar
978
Senast: VincentM
·
Utrustning Funderar lite på att köpa benskydd till hästen och undrar vad man bör välja för storlek till 160 cm hög häst, om man har full på...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Hej! Jag ska köpa ett par benskydd från lami cell och undrar hur dom är i storlekarna? Om dom är mindre eller större. För jag ska inköpa...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Elektron
·
Utrustning Ska köpa nya benskydd, ett par veredus. Men är osäker på storlekarna. Vad för storlek i veredus är lämpligt till en stor d-ponny med...
Svar
8
· Visningar
6 952
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp