Bukefalos 28 år!

Storlek på veredus

Sockerbit

Trådstartare
Ska köpa nya benskydd, ett par veredus. Men är osäker på storlekarna. Vad för storlek i veredus är lämpligt till en stor d-ponny med normala ben? Är veredus små eller stora i storlek, eller normala?
 
Ska köpa nya benskydd, ett par veredus. Men är osäker på storlekarna. Vad för storlek i veredus är lämpligt till en stor d-ponny med normala ben? Är veredus små eller stora i storlek, eller normala?
Beror på vilken modell det är, en modell kan jag ha L på små och smala ben och en annan har jag M även till de som normalt sett har L.
 
Oj, då blev det inte lättare. Tänker de vanliga typ carbon gel, olympic eller liknande.
De tycker jag är rätt rymliga, vi använder ffa carbon gel och de har jag M till typ alla hästar (stora hästar av varierande storlek). Vi har ett par carbon gel vento och där tycker jag L är mer som M och använder helst inte de i L till de få hästar som normalt sett har den storleken.
 
Min har Strykkappor, trc vento. M fram, L bak. 165 cm Trakehner. Storlek 2 i skor om det hjälper.
 
Min d-ponny med "världens smalaste" ben har S i sina Olympic, han har 3x0 i skor.
Min stora häst på 157 med normala ben för sin storlek passade M bra på i Carbon Gel. Min grova hblvalack kan ha M men de är något tighta.
 
Jag har ett hbl med nättare ben, 164 hög med nollor. Köpte beg S och de funkade men var för korta och de jag känner har S till sina D-ponnyer. Min behövde M.
Bak gick de inte runt så har den ngt grövre bakben så köp M. Men det är ju lätt att kolla innan, bara att mäta och mejla första bästa återförsäljare om omkretsmåtten :D

Lycka till!
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med ett träns från Antares till nya ponnyn. Skulle vilja köpa en ny nosgrimma men kan inte hitta någonstans vilken storlek tränset...
Svar
0
· Visningar
236
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: LadySara
·
Utrustning Okej kära Buke! Behöver lite hjälp från bikupan! Ny hästisen har visat sig vara smack på exakt mellan två storlekar i grimmor och...
Svar
6
· Visningar
413
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 295
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp