Storlek på shettistäcke? Bråttom svar!

UlrikaX

Trådstartare
Vad ska en shettis med mankhöjd på 95 cm ha för storlek på täcke? 85 cm eller 95 cm. Är på resa och måste köpa täcket idag.

Sv: Storlek på shettistäcke? Bråttom svar!

Jag hade köpt 95 cm, bättre något för stort än tvärt om. Mina shettisar på cirkus 95 cm i mkh har 95 på sina täcken.

Min shettis på ca 90 cm har ett 85-cm täcke. MEN det är på gränsen till för kort, så jag hade definitivt köpt ett större!

Säger också 95 om shettisen inte är ovanligt lång i ryggen. Våra 100-107 cm stora shettisar har 105 i sina täcken och damen på 95 har 95 i sina täcken :).

Mina shettisar är 100 och 105 cm höga, båda har 105 cm täcken. Så jag skulle också gissa på 95 cm till din ponny.

Och min shetlandsponny på c:a 100 cm har 95 i täcke, 105 drunknar hon i, så jag röstar för att du mäter ryggen på din ponny.

Min shettis är 98 cm i mankhöjd, och hon har 95 cm i täcken. 90 skulle nog passa ännu bättre, men 95 är bättre än 85 till henne!

Tack för svar! Jag befann mig 35 mil hemifrån och hade hittat ett jättefint täcke till min nyinköpta shettis. Var så osäker på om han skulle ha storlek 85 eller 95. Vi köpte det större täcket och det passade perfekt.

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Utrustning Snart är vintern här 🙈 Jag letar vinterridstövlar som är varma och tål att göra annat i då jag inte byter mellan skötsel å ridning. Men...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka