storlek på täcken?

MiniLi

Trådstartare
Ska sälja en del gamla täcken som jag glömt vad det är för storlek på.. Om man mäter täckets längd över ryggen - är det samma som storleken?
Om täcket är märkt med storlek i tum, vad betyder 66 tum?

Tacksam för svar!

Sv: storlek på täcken?

puttar lite..

Ingen som vet?

Om ett täcke är 115 cm långt från manke till svans, är det då storlek 115 eller mäter man någon annan stans?

Menar du inte 6,6?

det är 145 cm.
Eller... Blir osäker nu.

Har 6,9 o 7,3- 155 0 165.

Kan möjligtvis vara 150.

Senast ändrad:

Jag tror det stod 66 tum, men det är ett gammalt täcke så lapparna är lite slitna.. När jag mäter täcket är det 115 cm över ryggen.. Men jag får inte riktigt ihop det för jag trodde att det var typ storlek 125.. :confused:
Det är täcken jag har haft på ponny för många år sedan och är definitivt inte större än 135..

Jag tror det stod 66 tum, men det är ett gammalt täcke så lapparna är lite slitna.. När jag mäter täcket är det 115 cm över ryggen.. Men jag får inte riktigt ihop det för jag trodde att det var typ storlek 125.. :confused:
Det är täcken jag har haft på ponny för många år sedan och är definitivt inte större än 135..

66x2.5=165
1 tum = 2,54 cm

Det kan vara så att tum storleken står för nedre måttet och då kan det stämma att täcket är 125.

Aha okej.

Men vet du hur det är med de svenska måtten? står de för måttet längs ryggen?

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
709
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 513
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka