Storlek på täcke-- får inte till det

Lenis

Trådstartare
När jag mätte min pålle emligt alla konstens regler blev det att han skulle ha 135. Tyckte det var litet och mätte hur stort hans vintertäcke är- 155! Det ser inte sjukt stort ut eller så, kanske något. Nu är jag villrådig vad jag ska köpa för storlek på nya regntäcket! De hade inte kvar det på reapris i strl 155, däremot 145.. undrar om det kunde passa? Vad tror ni? ((Hade i vanliga fall köpt & försökt byta men det går ju inte på reatäcken..))

Mvh Lenis :banana:
 
hur stor är han? ponny eller storhäst? och hur stor häst<? är han extramt lång .. ?
 
Då lär han behöva 145 iaf tror jag. Min pålla är 158 cm o smäcker o hon har 135. Men sedna skiljer det ju på täcken osså o omöjligt o veta om man ska beställa... :crazy:
På vissa täcken skulle hon lätt kunna ha 125, medan på andra skulle hon behöva 145... :crazy:
 
Min häst är inte så maffig men han ligger på ca. 165 i mkh.
och han har 135cm i täcken
 
145 e nog lagom,

ett tipd är att ha ett annat täcke eller lakan under när du provar så kan du lämna tebaka d om det inte passar..
 
Vet du ngn annan som har ett likadant? isf kan du ju testa det på honom!
 
Min häst har 155 i sitt tunna vintertäcke, men när jag köpte ett fodrat andas täcke i 155 så försvann hon i vecken. Skulle ha 145 idet..

Ta hem och prova eller ta med dig tumstocken och mät först hästens rygg (manken till svansen) och mät sedan täckets ryggsöm på plats.
Storlekarna skiljer ganska mycket mellan olika märken.
Så har du iallafall något att gå efter...
 
Min dam är 1.55hög och 1.65 lång. Smäcker typ.
Hon har 135 på sitt tjocka vintertäcke och 145 på regntäcke.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
1 780
Senast: blayenka
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 522
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Lollitza
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 314
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp