Storlek på träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 3 566
Sv: Storlek på träns?

Om man bara tänker på nosgrimmorna, vilket märke ska jag kolla på för att hitta en STOR pullarnosgrimma?

Hittar ingen i xlarge.. så tänkte försöka med en large..

Finns så många som ska vara stora, men någon som är extra stoR?

Farmland, den pullargrimman är så stor att den inte sitter åt så mkt som jag vill att den ska göra(ganska mkt) på innersta hålen på min häst med rejält huvud. (Ligger på F/X-F)

Jag köpte mitt träns på Hästbiten i sthlm, då såldes alla Farmland träns ut så de har inga kvar nu. Har faktiskt aldrig sett märket ngn annan stans...

Stübben och Ctd finns i x-full vet jag i alla fall dock vet jag inte hurvida det finns lösa nosgrimmor till dem.

Om du inte är så noga med kvaliten skulle jag satsa på ett CH från hööks. Köpte deras clincherträns för att tag sen och de hade gigantiska nosgrimmor till korsningen passade full (han är normalt en X-ful) Och stackars varmblodet fick ha en i cob med extra hål gjorda!:eek:.

Claridge House - Stora i nosgrimmorna, i övrigt normala.
CWD - Normala (tror de finns i X-full)
Dyón - Normala.
Farmland - Jättestora.
GG - Små.
Globus - Normala.
Hubertus - Normala.
Jacson - Små.
John Whitaker - Små.
Knights - Normala, ganska långa remmar.
Lyckås - Kandaren är små i storlekarna men tränsen normala.
Prestige - Ngt stora.
Riders Company - Något små.
Sabre - Något stora.
Sharpman - Normala.
Stübben - Stora.
Three Crowns - Stora nosgrimmor, i övrigt normala.
Tolga - Normala
Zaldi - Kort pannband annars normala
Frank Baines- Stora
HG-Normala, dock stora i nosgrimma och något korta i pannbandet

Okej, hur är käkremmen på dem?

Jag har ett i stl full, som är för stort i nosgrimman och sidostyckena, så jag tänkte köpa ett nytt i stl Cob.
Det jag har nu i Full har jättestor käkrem. Jag bara tänkte om det "ska" vara så stort.

kl

Puttar upp den här tråden och lägger min i glömska :idea:

Bekräftar att Kieffer är stora och Hansbo små.

Jag köpte 2 träns därifrån och iaf pullarträset i stl. full är på gränsen till förstort, kan cob funka bättre isf.??

De är väl rätt normala men väldigt ställbara. Min häst som ligger normalt mellan x-full och full föredrar jag full till. X-full blir allt längst in på. :p

Jacsons träns:

Modell Novarro - Vansinnigt stor nosgrimma, annars normal storlek
Modell Leonardo (kandar) - Alldels för liten nosgrimma, fick göra ett extra hål längst ut. Ganska liten storlek på tränsets övriga delar.

Min häst drar x-full och tränsen är köpta samma dag.

Liknande trådar

Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
601
Senast: Kristall10
·
Utrustning Har sökt men hittar inte.. En Simco Western sadel med en stämpel 2 uppe under fender, är det bom storlek och vad är det för storlek? Dom...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: Puh
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka