Storlek på tyglar?

Sv: Storlek på tyglar?

Jag tycker om lite bredare tyglar så jag har 3/4". Tycker om tyngden i dom samtidigt som det känns mer rejält att hålla i dom jämfört med mina 5/8" (som jag inte använder längre).

Hade i början 3/4 till tränsbett, nu har vi 5/8 till skänkelbetten. Kan ha 5/8 även till tränsbett eftersom vi bara har ett par 3/4-tyglar och två hästar.

Tycker 3/4 blir för tjockt till skänkelbetten.

/Ida

Jag har 5/8 på mina, lite smala men de funkar OK.

Det är alltså bredd vi diskuterar. 3/4 är tre fjärdedels tum, dvs ca 1,9 cm. 5/8 är fem åttondels tum, dvs ca 1,6 cm. 1/2 är 1,27 cm.

En tum är ca 2,54 cm.

Man kan även diskutera längder, men i allmänhet köper man normallängd och klipper av om man tycker de är för långa.

/Ida

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 289
Senast: dobbis
·
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka