Storlekar på benskydd.

attempt

Trådstartare
Är Ponny och S samma storlek?

På en del benskydd finns det antingen storleken ponny eller full, om man då har en arab, ska man välja ponny då?

Tycäer alla dessa storlekar är knepiga.

Vilken storlek har era araber på benskydd?

Sv: Storlekar på benskydd.

Min arab har full i sina benskydd,vissa M (cob) kan funka.
min förra arab kunde bara ha S (ponny) smäckra spiror på henne:D

som det är i kläder/skor för människor varierar strl även på hästutrustning beroende på tillverkare.

Mvh Arabizar

Båda mina araber hade S, ponny eller cob. Beroende på märke.

Det där med storlek är en djungel.

Vet när jag köpte boots sist, hästen har medium i boots. Bootsen fanns i ponny, cob och full. Jag köpte cob men fick vackert byta dem till ponny (!). Herrn är ett fbl, inte smäckraste typen, full i benskydd fram.

En annan gång skulle jag köpa skydd till dåvarande valacken, fanns i S, M, L och XL. Jag tog ett par S för det är vad han brukar ha. Fick tillslut köpa L för det skulle passa, pyttesmå i storlekarna.

Men ofta på araberna har ponny alt S blivit bäst, dock får man ha 'ögonen med sig' och titta på inte bara storlekslappen, utan om de ser onormalt små/stora ut mot hur de brukar se ut, man lär sig ju sin hästs storlek tillslut.

Hejsan , ! :)
Jag har en maxad B-ponny. Han har storlek S på sina benskydd men han kan inte ha storlek ponny. Så storlek S och storlek Ponny är nog inte riktigt samma. Jag har provat mååånga benskydd som de är storlek ponny på men dem kan han inte ha. endast storlek S. Men de varierar jue storlek på vissa benskydd :)

MVH Elin :)

Generellt så borde S passa ponny, M cob osv.

MEN, jag köpte de vita "luddamaskerna" från Hööks till min häst, som vanligtvis har M/cob. Köpte ett par M att ha till frambenen, men de var gigantiska!:eek:

De sitter numera väldigt bra på bakbenen, och S passar utmärkt fram. Så när det gäller just de skydden så lär de knappast passa någon ponny, möjligen på bakbenen på en lite större?

Slutsats: Prova skydden! Olika tillverkare har olika system. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
241
Senast: sweep
·
R
Hemmet Vi planerar att skaffa pool till våren, så jag tänkte börja se mig omkring lite redan nu. Problemet är att jag inte vet något alls om...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka