Storlekar på Myler bett?

Björkboda

Trådstartare
Jag har köpt ett myler bett till min häst och undrar om någon kan hjälpa mig med stolekar, då de bara finns i tum stolekar. Min häst har 12.5-13 cm på bett, vad blir det i tum? 4,5 eller 5 tum?
Köpte ett 5 tum, men ser lite stort ut, men det beror på hur mycket av betten som skall sticka ut på sidan?

SNÄLLA hjälp mig med detta, då jag i så fall måste lämna tillbaka bettet och byta till annan storlek!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp... 2 3
Svar
52
· Visningar
12 547
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 453
Utrustning Köpte ett tvådelat bett i 12,5 (hästens vanliga storlek), som är väldigt gränsfall till för litet. Jag skulle vilja prova likadant bett...
Svar
3
· Visningar
1 094
Utrustning Hej! För ett tag sedan köpte jag en racesafe väst på hööks, det blev lite hastigt eftersom vi hade bråttom men hon som hjälpte oss sa...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår