Malin L

Trådstartare
Hur är de?
Har ingen hund idag men kommer kanske vilja skaffa om några år. Vill ha en hund som är ganska rejäl till storleken men som man inte måste jobba jättemycket med. Kommer kanske ändå vilja hålla på lite med lydnad och agility. Tycker att storpudel kanske verkar vara en lämplig ras, är det någon här med erfarenhet av dessa.
Har ej haft egen hund tidigare dock skaffade min familj hund under sista året jag bodde hemma.

Sv: Storpudel

Malin L skrev:
Hur är de?
Har ingen hund idag men kommer kanske vilja skaffa om några år. Vill ha en hund som är ganska rejäl till storleken men som man inte måste jobba jättemycket med. Kommer kanske ändå vilja hålla på lite med lydnad och agility. Tycker att storpudel kanske verkar vara en lämplig ras, är det någon här med erfarenhet av dessa.
Har ej haft egen hund tidigare dock skaffade min familj hund under sista året jag bodde hemma.

Storpudlar är pigga och glada och ställer upp på det mesta! Om du vill hålla på lite grann men inte MASSOR (typ bordecollie) är nog en stropudel en jättetrevlig ras för dig. Till lydnad och agility passar dom bra (även om de kanske inte kan vara med och tävla i eliten i agility där "krävs" nästan en bc idag).

Tänk bara på att de kräver en hel del pälsvård men i gengäld så fäller dom inte. :)

Lycka till med rasval!

javan

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 708
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 187
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 595
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 671
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka