Större bilder

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare scotty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 841
S

scotty

Jag har MGI PhotoSuite II Image. Jag har lite kort i datan som jag laddat hem men jag vill att dom ska bli 1024x768. Är det möjligt att göra detta i detta fotoprogram. I så fall hur gör man?
Tack på förhand om någon känner till programmet.

Carina

Sv: Större bilder

Nu känner jag inte till just detta program, men försökt hitta något som heter Images Size, där kan du ställa in storleken på bilden. om den inte är propertionerlig, 3:4 i format så bör du även beskära den innan du ändrar storleken, det kan du göra med "canvas size".

Förstora bilder går inte utan kvalitetsförluster (dvs de blir fula) men förminska går bra i de flesta bildbehandlingsprogram.

/Erica

Det är så det blivit för mig. Trodde kanske att det fanns nån annan teknik i mitt fotoprogram men då vet jag att det inte finns. Beskrivningen är ju inte på svenska heller.

Tack för svaren i alla fall. Carina

Jo, förstora bilder utan att det blir kvalitetsförluster kan man bara på filmer med poliser och/eller spioner... :D

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 087
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 886
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 494
Senast: Lavinia
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 803
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka