Storrensning!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 1 286
M

M-Meduza

Tänk vad mycket saker man handlat på sig under åren som man faktiskt inte behöver och kanske bara anv enstaka gånger?

Idag ska jag ta tag i hästgrejorna och rensa ut allt jag inte använder så jag kan bli av med det.

Ja menar man behöver inte 10 träns till en häst? eller hur :idea:

Sv: Storrensning!

Rensningar gör jag ganska ofta, men så har jag inte en uppsjö av grejjor heller. Om man inte använder sakerna kanske någon annan har användning för dem - och sälja begagnat går det också.

Gillar att ha det fräscht med rena saker som jag använder i sadelkammaren. Men visst fylls det på ibland ändå ... :o

De hästprylar jag använder regelbundet har jag i stallet. Men hemma har jag på flera olika ställen hästsaker som jag samlat på mig under åren... Nu har jag också bestämt mig för att ta tag i detta! Jag väntar bara på en varm, skön dag så ska jag bära ut allt jag hittar i mina gömmor, ut på altanen och gå igenom!

Det lär bli en rejäl sopsäck med sådan som bara är att kasta... Sedan är tanken att det som ska vara kvar ska lagras på ETT ställe så att jag har någon chans att hitta när jag letar. Kanske kan jag göra något fynd också - något som jag glömt bort att jag har!

kopur skrev:
De hästprylar jag använder regelbundet har jag i stallet. Men hemma har jag på flera olika ställen hästsaker som jag samlat på mig under åren... Nu har jag också bestämt mig för att ta tag i detta! Jag väntar bara på en varm, skön dag så ska jag bära ut allt jag hittar i mina gömmor, ut på altanen och gå igenom!

Det lär bli en rejäl sopsäck med sådan som bara är att kasta... Sedan är tanken att det som ska vara kvar ska lagras på ETT ställe så att jag har någon chans att hitta när jag letar. Kanske kan jag göra något fynd också - något som jag glömt bort att jag har!

Det låter precis som jag! Men jag tycker det är så tråkgit att kasta halvadana saker. funderar kolla på om någon ridklubb vill ha det..

rensade lite igår men det regnade så va inte så jättespännande.

sassymaddan skrev:
Ha ha....du har ju en hel sjö av saker =)=) :)

haha. räknade igår att jag har schabrak för över 6 000. och då har jag många billiga ju!! :angel:

haha. men ska försööööka dra ner. hehe

Skulle du ha några rosa saker, stoppa dom då i en liten låda och skicka den till mej...jag betalar :)

ni verkar ha en hel del saker! haha! :angel:

Hittar ni någonting mörkblått, så köper jag kanske! :p

PMa gärna vad du har om du vill. Jag är aalltid intresserad ;)

ja shiit alltså och jag har bara haft häst i tre år.. och ändå har ja massor utan grejjor.. helt sjukt. och jag använder inte allt men samtidigt vill ja inte göra av med det.. "kan va bra å ha" å sen stoppar ja ner de igen. men de ja har för mycke av är schabrak, täcken, träns och grimmor och smådutt som borstar, helt onödigt mycke. men man får ju ändå knappt nå pengar om man gör sig av med de..så då kan det lika gärna ligga kvar typ.

Det beror ju på. Har du märkesgrejjer du ska sälja kan man få ganska bra betalt. Men typ Börjesgrejjer får du väl bli glad ifall nån skulle ge en femma för ;)

jag har allt mellan himmel och jord i märkesväg.. egentligen typ nåra bucastäcken och mitt hansbotäcke skulle ja kunna göra av med men ja klarar inte de :p de känns så heligt, det är liksom så fint :S

Sääker? Är det bra pris är jag intresserad, min häst passar typ bara i Bucastäcken :crazy:

palle skrev:
Skulle du ha några rosa saker, stoppa dom då i en liten låda och skicka den till mej...jag betalar :)

:rofl: haha ja det hade jag gjort om jag hade haft några rosa saker. Fast du hade inte behövt betalat för dom. jag hade betalat dig för att bli av med dom :angel:

haha är motståndare till alla pastellfärger. :o
men jag tycker verkligen inte bruna valacker klär sig i rosa. kanskekanske någon B-ponny men.. jag har lite större :cool:

än så länge har jag bara hittat någon sadelgjord. ett vintertäcke som är kanon fint men tyvärr så tjockt och jag behöver aldrig något så varmt.
sen lite träns och tyglar..

Hur lyckas du samla på dej så mycket? :p
Jag rensar ut då och då, och då ryker allt jag inte gillar eller har någon användning för. Har typ 2 träns för att kunna växla mellan betten, men tyglarna får jag växla ändå. Har INGEN sadel för tillfället :D det enda som finns i överflöd är täcken och borstar och det förstnämnda används inte lika flitigt under sommaren ;) har typ ETT täcke jag inte använder och ev. ska göra mej av med, men resten används flitigt under vinterhalvåret :)

Det måste vara lite mentalt att man antingen är köpgalen eller samlar på sej saker som man vill ha "för säkerhets skull" ;)

ALLA pasSar i ROSA :idea:

Jag har/har haft det till:

Skimmelston (irländsk hunter och lipizzanare)

Brun valack (new forest)

Fux hingst/valack (ardenner)

:love: :love: :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 195
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka