Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är ju jobbigt när man kör flera... Då måste man ju backa in en häst om man inte har fronturlastning, och det är nog inte alltid så poppis.![]()
Men om man har två små?![]()
Ja, såklart. Men det är svårt att lasta två småttingar som åker baklänges. Den första kan ju vända och ställas baklänges, den andra måste ju backa in i så fall och jag tror inte att mina vill backa upp för rampen.
Åker några gånger per år, visst kan jag ju träna dom att backa in. Men det blir ju lite krångligt att göra så.
Det är ganska stora och grova shettishingstar så dom vänder nätt och jämt när dom står själva i transporten med mellanväggen flyttad åt sidan.![]()
Det är en ohygglig kraft! Var uppe på Ulltuna för ett par år sedan. Där satt en kvinna i väntrummet och såg hemskt ledsen.
Det visade sig att de blivit påkörda på väg ifrån kliniken, en idiot körde mot rött rakt in i transporten, och det hade blivit en sådan
smäll att hästen åkte ut ur släpet, nej inte genom dörren utan på grund av krocken och kraften hästen slungades framåt, så gick
väggen på trailern sönder och hästen (islandshästen) sprang i panik längs vägen. Trots att den var fastbunden.