Stövelproblem!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gemini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 271
G

Gemini

Hej!
Jag har ett litet problem :crazy:
Jag är "begåvad" med ett par stora fötter :cry: (Nu pratar vi storlek 42-43):d och jag skulle behöva ett par nya ridstövlar nu.
Det vore ju inget problem (man kan ju köpa herrstövlar) om inte jag hade så stora vader :( (och ett herrben brukar ju vara rätt smalt).
Någon som har något liknanade problem? eller vet vart man kan få tag på ett par stora vida stövlar?:confused:

ps: Jag har inga ENORMA vader men det är så pass att jag inte kommer i ett par vanliga :p

Sv: Stövelproblem!?

Det är bara att måttbeställa. Cavallo, König mfl går att måttbeställa. Blir så klart lite dyrare men det är det värt. Min måttbeställda nya Cavallo Pirouette kommer gå på 6,000 kr.

Jag har riktigt udda mått och har aldrig kunnat köpa "billiga" stövlar men å andra sidan så har mina gamla Cavallo hållt i 14 år och då gör det inget att de är lite dyrare.

Har du provat de nya från MH High Caliber finns i Dam till stl 43 och herr mod med vidare skaft
Jättfina

// GW

Jag rekommenderar samma som jag rekommenderar till dem med smala ben, då de finns i så många olika storlekar.
Märke: Sarm Hippique

Kolla på grossistens sida, finns både med och utan snörning.
www.globussport.se

Ex. storlek 42 finns från skaftvidd 35,5 till 44 cm. Höjden varierar från 43 -50 cm.
Kanske kan du hitta ngt där?
Jag är glad över att jag lyckades hitta tillräckligt höga stövlar till mina smala vader, utan att behöva specialbeställa!!:bump:

Men höjden är ju jättelåg på dem, jag som är 168 cm inte så lång mao har höjd 48 det fanns inte ens med i deras tabell

Jfrelin skrev:
Men höjden är ju jättelåg på dem, jag som är 168 cm inte så lång mao har höjd 48 det fanns inte ens med i deras tabell

Okej tack för alla svar!
Jag är 180 så jag hoppas att jag hittar några som är tillräckligt långa också :P

nu vet jag itne i vilkenprisklass du vill lägga dig i men , vad fasiken heter butiken på St:eriksgatan , där har de stort lagar ev stövlar stort som smått, och prova dig fram ,
annars som de andra sagt, måttbeställa , och ofast det allra bästa så man får stöveln efter ens eget ben och sitter bra överallt,
där har de königs b.la ,

Jfrelin skrev:

Vet inte vilken storlek du har, men ex. storlek 39 fanns ju upp till 48 i höjd... Sedan är ju stövlarna en bra bit högre på utsidan.

Ja visst finns det i t.ex strl 39 men jag har storlek 37 på fötterna.
strl 37 i foten, 40 i vaden, 48 i höjd och 35 under knät....... inte helt normalt men jag tycker ändå att det är skandal att man inte har strl 37 i den höjden att jag behöver extra vida är ju en annan sak men höjd och fotstorlek borde ju absolut finnas. 37 är ju inte direkt en ovanlig skostorlek och jag är av normal längd.

Jfrelin skrev:
Ja visst finns det i t.ex strl 39 men jag har storlek 37 på fötterna.
strl 37 i foten, 40 i vaden, 48 i höjd och 35 under knät....... inte helt normalt men jag tycker ändå att det är skandal att man inte har strl 37 i den höjden att jag behöver extra vida är ju en annan sak men höjd och fotstorlek borde ju absolut finnas. 37 är ju inte direkt en ovanlig skostorlek och jag är av normal längd.

Det verkar inte finnas några som passar din mått, det håller jag med om!:smirk: Det fanns upp till 46 cm höga i storlek 37 och det är nog relativt högt (jämfört med några andra märken)

Du måste ha långa ben va? ;) och små fötter!:D Jag har storlek 39-40 nämligen och långa ben... och de är 46 cm till knävecket...
Mina stövlar som jag köpte är en halv cm mindre i höjd, men som sagt så går de ju högt upp på utsidan.
Jag är i alla fall glad att jag lyckades hitta utan att specialbeställa, tyvärr kan ju inte alla ha samma tur!!;) :D

ah så var det ... minnet är som .....det inte borde vara ibland

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Squie
·
Utrustning Är det någon som har ett par stövlar av den här modellen som kan berätta om de är nöjda eller inte? Jag har gått ner en del i vikt de...
Svar
3
· Visningar
816
Senast: Ketrawzc
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
32 220
Senast: Elendil
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 171
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?