• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Henchen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 239
Sv: Stövlar

Det finns ett par perfekta stövlar för dig!

De heter Sarm Hippique och har storlek 36XW. Marknadsförs av Globus. Mina modell 500 kostade ca 2300 för ett år sedan.

// Morran, med storlek 36, vad 37 och höjd 42.

Åh jag är inte onormal! Tack, ska genast kolla upp dom!

Är det hopp/dressyr både?

Håller med Maran. Det är jättebra stövlar. Om du går in på www.globussport.se och sen till stövlar så finns det en måttguide där du kan lägga in dina mått, så får du reda på vilken modell som passar bäst.

Onormal vet jag inte, men normal på ridtstövel-fronten är du ju inte. :p Jag har normal vidd på mina, 34cm i stl 39... Och sen 6cm extra höga. Dock tror jag dom är smala i modellen, för normalen brukar ligga runt 35-36 i stl 39.

Du får nog kanske leta efter short xwide, normalhöjden brukar vara nånstans runt 45cm. Dom allra flesta dyrare stövlar har såna stl. :)

Håller med, Sarm är underbara stövlar :love: Kan verkligen rekomendera dem :) Har modell 500 och jag köpte dem för ca. 3100:- har jag för mig. Och jag tycker nog allt att man kan ha dem till både dressyr och hoppning;)

hmm. jag som verkligen tycker att mina vader är smala. Men man ska mäta där dom är som bredast?

måste vara fotbollen :p

Jag har storlek 38 i skor, 42 i längd och 37 i vaderna. hamnade mitt emmellan S och SW.

Jag fick sy in mina stövlar då det inte fanns så smala i den fotstorleken. (40) Mina är också 37 cm i skaften och alltså x-smala. Kanske berodde det på att jag skulle ha 50 cm höga skaft men vidden är ju ändå den samma som din.
Det här med storlekar verkar inte vara riktigt logiskt.

Nää, jag förstår inte riktigt heller.. aja får väl hoppas att jag hittar nåt½

Onormal skulle jag knappast kalla dig.

Jag har strl 38, höjd 48 och vidd 40:o
Mina vader ser inte speciellt stora ut men det rymms mycket muskler i dem:D
Höjden på stövlarna mäts inkl. klack mina vader är 43 cm långa men i ridstövlar måste jag ha höjd 48.

Mina är dessutom intagna under knät, där är jag 35 bred.

Mitt råd är att måttbeställa ett par, det kostar inte speciellt mycket mer och då får du ju dom exakt som du vill ha.

jaha okej.. Jo, kanske får göra det, ska åka och kolla på lite olika så jag får prova också!

Läderstövlar håller ju i 200 år, nästan iallafall:D , så de pengarna man lägger på dem tjänar man lätt in.

Mina nya kostade 6,000 spänn, ja de var väldigt dyra, men jag ser på det så här:

Jag rider kanske i dem 250 dagar om året, om vi räknar lågt. Då kostar de mig 24 kr varje gång jag använder dem om man bara räknar på ett år. Om vi säger att de bara håller i 5 år, 1,250 dagar, så kommer de kosta mig 4,80 kr varje gång eller hundra kronor i månaden och det känns som en piss i Mississippi om man tänker på hur mycket hästen kostar varje gång jag använder honom:D

haha jaa det är sant! Men jag är i akut nöd, och behöver stövlar snarast.. Men jag funderar på om man kanske ska testa ett par skor och så stövelskaft.. Aja, jag får fundera lite :D Tack för svar!

Jag har också lite annorlunda storlek.. 39 i foten 32 i vaden och 51 i höjd :D men nu har jag "måttbeställt" ett par av Ingdams som är jättesköna

Tog 8 veckor att specialbeställa men du vet vad de säger;

Cavallo worth waiting for:D eller var det Carlsberg:angel:

Liknande trådar

S
Utrustning Hej. Någon som prövat dessa stövlar?? Är nyfiken på hur dom är??? är dom bra?
Svar
5
· Visningar
1 142
Senast: sveapea
·
Trav Hur, när och varför används denna länk Är den godkänd i sverige?? Någon med erfarenhet? 2
Svar
24
· Visningar
2 522
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka