Sträckningar

Jamtland

Trådstartare
Har ju levt med fibromyalgi i över tio år nu, så jag minns inte hur det var innan så därför frågar jag er. Jag tycker att ju mer jag tränar och rör mig desto lättare verkar jag få sträckningar och typ nackspärr, är det så för er med?

När yngsta dottern var runt halvåret (hon är ett och ett halvt nu) så gjorde jag ingenting, inga promenader, ingen zumba, ingen ridning. Och jag har inte mått så bra i musklerna på länge. Hade knappt ens ont i nacken.

Nu har jag kommit igång så jag går 3-5 km om dagen med hundarna, zumbar 1-2 gånger i veckan och rider2-3 gånger i veckan. Och jag har konstant ont i nacken, ofta nackspärr, ofta sträckningar i muskler lite överallt. Måste alltid smörja nacken och ryggen med liniment på kvällarna för att ens kunna sova. Jag är noga med att värma upp och stretcha och kan pga av fibron inte ta i för hårt. Det känns lite menlöst att kämpa med träning när den får mig att må sämre...
 
Kan det vara så att det är träningsformen som kanske inte lämpar sig för din fibromyalgi? Alltså att någon av de triggar igång det? När man har smärtproblematik kan ju kylan som smyger sig på denna årstid också vara en nackdel. Stretchar du något? Du kanske ska hålla dig till en träningsform en tid och sedan prova en av de andra en tid osv. Så kanske du kan få ett riktmått om det är något som är mindre bra, eller bättre för dig? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 489
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 194
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Eller kanske snarare hålla muskler mjuka. Jag har problem med spända muskler i rygg, nacke och axlar. Som så många andra. Idag var...
Svar
19
· Visningar
1 989
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 217
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp