Strävhårig jrt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hrima
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 901
H

Hrima

Kan ni lägg in bilder på era JRT som är strävhåriga :D så jag kan se hur en sådan ser ut.

Sv: Strävhårig jrt

Jag har en strävhårig tik... hon har en väldigt bra päls som står emot väder och vind.
Hon ser slät ut när man tittar på henne.

30807691.jpg

Hon är jättefin :love:
Så du menar att en sträv päls skyddar bättre än en kort päls?

Det vet jag faktiskt inte men jag vet att det finns många dåliga sträva pälsar. Sen beror det lite på hur man sköter den också för att den ska vara funktionell :)

Här är en bild på min förra tik som var broken, dvs en blandning mellan sträv- och släthår. Hennes päls var dock sådan att den behövdes ryckas och hållas ordning på.
normal_Dharma5months2.jpg

De flesta strävhåriga tycker jag inte är sådär korthåriga som Donnornas hund är.
Här är en bild på en JRT som är oryckt (inte min):
Jack-Russell-Terrier-2-picture.jpg

Intressant, så strävhåriga kan vara olika :D där ser man

Den här är också sträv
Bill%20(2).jpg

och denna:
tykebisunghund.jpg

Vet inte men jag upplever att det inte är så ovanligt med en sån päls. Rätta mig om jag har fel men jag upplever den pälsen som mer funktionell när det inte är så lång...

Jag har sagt aldrig mer strävhårig. Min slåthåriga tik fäller inte hälften så mycket som min strävhåriga gjorde. Eller jo, det gör hon nog, men håren märks inte lika mycket.

Håller med!! Fäller varje dag året runt :crazy: ... Har hört att en välskött sträv päls inte ska fälla, men det kanske inte gäller russlar??

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 141
Senast: ii-ssa
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 575
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 543
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt... 2 3
Svar
55
· Visningar
4 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka