Streama stand up

SaraXX

Trådstartare
Jag gillar att kolla på stand up. Har ni några tips på sånt som går att se, på svenska eller engelska?
Netflix har ju endel tex, och Youtube. SVT? Skulle gärna få rekommendationer.
 
Vad tycker du om för stand up?

Det finns en del stand up att lyssna på, tex Spotify, många av "de stora" lägger upp där.
 
Mina favoriter är typ rödlistade av känsliga och #metoo-rörelsen, men de heter iallafall Bill Burr & Louis CK och de har specialare på netflix. Dave Chapelle är en annan - i synnerhet hans "Sticks and stones".
Whitney Cummings också! (Can I touch it?)
 
Jag gillar att kolla på stand up. Har ni några tips på sånt som går att se, på svenska eller engelska?
Netflix har ju endel tex, och Youtube. SVT? Skulle gärna få rekommendationer.
Det beror ju väldigt mycket på vad man tycker om men på Youtube finns Anton Magnusson Benne och Sandra Ilar Balla Balla Balla.
Även
Patriarkatets för och nackdelar med Ellinor Svensson.
Magnus Betnér har massor.
Carl Stanley.
 
Taylor Tomlinson upptäckte jag i somras, ganska mild, men klockren humor.

Iliza Shlesinger
Sara Pascoe
Aisling Bea

Sindhu Vee
Joe Lycette

De första fyra jag nämnt finns på Netflix, sista på YT (lägg till Live at the Apollo, en klubb i England som har stand up, bla finns där Sarah Millican, Dara O'Briain, Romesh Ranganathan, Phil Wang osv).

Englang (Stor Britannien) har briljanta humor program, The Last Leg, 8 out of 10 cats does countdown, 8 out of 10 cats, Taskmaster osv i all oändlighet.

Blev pepp på att spendera kvällen med att titta på stand up. 😁
 
Tycker du fått många tips här. Och mycket beror ju som sagt på vad du gillar. Men en bra början för svensk stand up är nog Släng dig i brunnen, tycker de har en bra blandning där. Och sen youtuba de du gillar mest, och många har ju sina shower på Spotify också.
Sen gjorde ju svt "stand up sketch show" också men jag tycker att det formatet blev rätt kasst jämfört med vanlig stand up.

Om du har lite mer koll på många komiker så har Under produktion många roasts man kan betala för och streama också. Men dom är nog roligast om man hängt med lite i diverse sociala medier och liknande eftersom det är mer personliga skämt/påhopp där.
 
Taylor Tomlinson upptäckte jag i somras, ganska mild, men klockren humor.

Iliza Shlesinger
Sara Pascoe
Aisling Bea

Sindhu Vee
Joe Lycette

De första fyra jag nämnt finns på Netflix, sista på YT (lägg till Live at the Apollo, en klubb i England som har stand up, bla finns där Sarah Millican, Dara O'Briain, Romesh Ranganathan, Phil Wang osv).

Englang (Stor Britannien) har briljanta humorprogram, The Last Leg, 8 out of 10 cats does countdown, 8 out of 10 cats, Taskmaster osv i all oändlighet.

Blev pepp på att spendera kvällen med att titta på stand up. 😁
OH MY!! autokorre! (som den förövrigt ändrar till auto orre)

Ber om ursäkt för knasiga formuleringar och särskrivning.
 

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 316
Senast: MiaMia
·
Kultur Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 554
Senast: Habina
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
751
Senast: Rosett
·
Fritid Någon som har koll på marknaden där? Vill bara ha till hobbybruk ochvkolla vad som rör sig utanför hagen. Hoppas få se lokatten bland...
Svar
1
· Visningar
324
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp