Streck igenom ord, varför?

Rosett

Trådstartare
Ibland ser man att folk på sina hemsidor skrivit ett eller flera ord med ett streck rakt igenom ordet. Varför gör man så :confused: Är det för att inte sökmotorerna ska se vad det är för ord?

Sv: Streck igenom ord, varför?

Nä, sökmotorerna ser inte såna saker ändå, men oftast tror jag det är för att man ändrat sig, men vill visa vad man skrev först ändå. Även om det säkert finns andra anledningar.

Ibland ser man att folk på sina hemsidor skrivit ett eller flera ord med ett streck rakt igenom ordet. Varför gör man så :confused: Är det för att inte sökmotorerna ska se vad det är för ord?

Ofta ser man detta i "list-sammanhang". T.ex. om man har en "att göra"-lista.
Då man genomfört en uppgift så drar man helt enkelt ett streck över den...
:bump:

Jag brukar göra det om jag skriver känsliga ord :p
Om jag t.ex. skriver att jag mår så illa så jag "spyr som en gris" så är det lite känsligt för eventuella spyfobiker så då stryker jag över det :D
För att det känns bättre att göra det, även om det kanske inte gör någon skillnad.

Här på buke kan man ju skriva orden i ljus färg om man inte vill att de ska synas, det går ju inte på en blogg t.ex. :p

Jag stryker ibland över ord som jag liksom inte riktigt vill hålla med om. Till exempel om jag skriver en halvseriös lista över något, tio viktiga anledningar att ..., så kan jag stryka över "viktiga" just för att, ja, jo, en del av anledningarna är kanske viktiga men jag är inte helt seriös. Lite som en parentes, alltså. Eller en omvänd parentes.

Nä, sökmotorerna ser inte såna saker ändå, men oftast tror jag det är för att man ändrat sig, men vill visa vad man skrev först ändå.

Det där stämmer med vad jag sett. En bloggare skriver något, i en av kommentarerna påpekar någon ett fel och istället för att bara rätta felet stryker bloggaren över det och skriver det rätta intill.

Liknande trådar

Kropp & Själ (Varning för delikat innehåll!!!) Jag har, av anledning, läst, googlat och hittat massor om knipövningar. Vissa sidor menar att man kan...
Svar
17
· Visningar
1 408
Senast: Tuvstarr
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: ufot
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 733
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 200
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka