Strl på bettet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sarinon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 630
S

sarinon

Har ett rakt tränsbett på pållan nu som är 10,5 cm. Ska köpa ett nytt tredelat och undrar om jag bör köpa ett lika stort eller en storlek större med tanke på att det tredelade formar sig mer i munnen?
Nån?

om bettet hästen har nu passar bra så prova med en lika stl. Men viktigast är ju att det sitter bra!

Du ska ha samma storlek som på det raka! :)

Om du provar en stl större på det tredelade kan det SE UT att passa, men det som händer är att det viks undan i munnen. Tittar man på hästens mungipor kan bettet alltså se ut att ligga intill, men tittar man INNE i munnen hänger bettet ner en bit.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Trädgård & Växter Eftersom mitt vedskjyve rasade förra vintern och den erbarmligt idiotiska stadsplaneringen i byhåla gör att jag inte får bygga ett...
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Scata
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 428
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 635
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka