Bukefalos 28 år!

Strul efter minipiller?

Hej!
Jag slutade med allt vad piller heter för 1,5 år sedan och från då fram tills nu har vart ett långt hattande hit och dit. Precis som ts skriver.
Nu börjar det äntligen ordna upp sig!
Dvs den kommer nästan exakt när den ska och inget små skvättande emellan :)
 
Hej!
Jag slutade med allt vad piller heter för 1,5 år sedan och från då fram tills nu har vart ett långt hattande hit och dit. Precis som ts skriver.
Nu börjar det äntligen ordna upp sig!
Dvs den kommer nästan exakt när den ska och inget små skvättande emellan :)
Har den ordnat upp sig "av sig själv" så att säga eller har du behövt någon behandling?
Konstigt detta... Många som verkar upplevt liknande som jag har gjort. Ändå uppger bm och liknande att i de flesta fall är helt normalt igen efter några enstaka månader. Och att det i fåtal fall dröjer ytterligare några månader...
 
Har den ordnat upp sig "av sig själv" så att säga eller har du behövt någon behandling?
Konstigt detta... Många som verkar upplevt liknande som jag har gjort. Ändå uppger bm och liknande att i de flesta fall är helt normalt igen efter några enstaka månader. Och att det i fåtal fall dröjer ytterligare några månader...


vet inte om jag gör rätt nu när ja ska svara ;P

ja, jag har bara låtit kroppen hållas, det har vart lite jobbigt men samtidigt så får man ju tänka att man tryckt i sig alla de där hormonerna under lång tid så det kan ta ganska lång tid innan det är ute ur systemet igen. Så är det ju med många mediciner och bara att bryta en vana kan ta lång tid :)
Det är iaf ingen som sagt att det är något farligt eller onormalt, har lämnat cellprover och sånt där emellan och inget har vart konstigt varken på prov eller undersökning.
 
Jag hade ätit p-piller i ungefär 9 år i sträck och sedan ett uppehåll där mensen inte kom tillbaka på 8 mån och sedan började jag äta igen. Slutade igen för ett år sedan, i november blev det regelbundet om än långa cykler. Så det verkar ta tid för vissa, jag hade just inga biverkningar av pillren som jag märkte av.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 808
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 558
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Hej på er Jag behöver lite tips , och råd och bara lite diskussion angående Levaxin , TPO Antikroppar och vilja skaffa barn. För...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ I hopp om kloka svar vänder jag mej hit. Har för några månader sedan slutat med minipiller som jag åt i ca 10 år. Mellanblödde och hade...
Svar
8
· Visningar
1 156
Senast: Nera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp