Strul på jobb uppföljning

skyldig2015

Trådstartare
Jag skrev för ett tag sedan om att jag kärat ner mig i en kollega och även att jag brutit helt med honom efter långt övervägande.

Men det varade inte så länge direkt så nu står jag här precis så nedbruten och kölhalad som jag inte ville. Han blåste mig rätt stort och jag gick på det. Så nu! Här är jag, en billig kopia av mitt forna jag med ett totalt dissat och nedbrutet självförtroende.

Hur går man vidare? Att jag inte kunde läsa honom bättre :(

Känns som allt liv bara rann ur mig när jag insåg sanningen om hur han eg är!
 
Håller med @cirkus plus att någonstans ska man komma ihåg att det inte är fel att tro gott om folk. Det är hälsosammare än att tro att alla tänker blåsa en/vara elaka. Givetvis kanske man får några hårda erfarenheter pga det men jag är glad för att jag inte tappat min tro på människor trots det jag varit med om. Man lär sig helt enkelt.

*stor kram*
 
Blåste han dig verkligen? D v s medvetet lurade dig? Eller är det så det känns för dig, just nu?

Jag tror att det är bra att vara ärlig mot sig själv i de här lägena, för att kunna dra nytta av erfarenheten. Det funkade inte, vad hade jag för förväntningar? Vad hade jag för anledningar att ha de förväntningarna? Blev jag lurad av någon annan eller mig själv?
 
Jag skrev för ett tag sedan om att jag kärat ner mig i en kollega och även att jag brutit helt med honom efter långt övervägande.

Men det varade inte så länge direkt så nu står jag här precis så nedbruten och kölhalad som jag inte ville. Han blåste mig rätt stort och jag gick på det. Så nu! Här är jag, en billig kopia av mitt forna jag med ett totalt dissat och nedbrutet självförtroende.

Hur går man vidare? Att jag inte kunde läsa honom bättre :(

Känns som allt liv bara rann ur mig när jag insåg sanningen om hur han eg är!

I förra tråden stod det i alla fall att kollegan var tydlig med att han bara var intresserad av sex. Hur har han blåst dig?
 
Blåste han dig verkligen? D v s medvetet lurade dig? Eller är det så det känns för dig, just nu?

Jag tror att det är bra att vara ärlig mot sig själv i de här lägena, för att kunna dra nytta av erfarenheten. Det funkade inte, vad hade jag för förväntningar? Vad hade jag för anledningar att ha de förväntningarna? Blev jag lurad av någon annan eller mig själv?


Han har blåst mig stort! Ljugit om saker som absolut hade påverkat alla mina beslut av hur jag skulle gjort från början. Han har lurat mig med flit och det känns..
 
I förra tråden stod det i alla fall att kollegan var tydlig med att han bara var intresserad av sex. Hur har han blåst dig?

Vill inte gå in på detaljer men han har ljugit om saker som hade påverkat mina beslut ang honom och ffa mitt ställningstagande och handlande.

Hade jag vetat dessa saker så hade jag aldrig involverat mig med honom på något plan alls.
 
Vill inte gå in på detaljer men han har ljugit om saker som hade påverkat mina beslut ang honom och ffa mitt ställningstagande och handlande.

Hade jag vetat dessa saker så hade jag aldrig involverat mig med honom på något plan alls.

Det värsta i det hela är att han medvetet ljugit, och erkänner det också! Han visste att jag aldrig skulle göra något med honom om han hade berättat sanningen innan.
 
Vill inte gå in på detaljer men han har ljugit om saker som hade påverkat mina beslut ang honom och ffa mitt ställningstagande och handlande.

Hade jag vetat dessa saker så hade jag aldrig involverat mig med honom på något plan alls.

Det värsta i det hela är att han medvetet ljugit, och erkänner det också! Han visste att jag aldrig skulle göra något med honom om han hade berättat sanningen innan.

Ja, då hamnar det hela naturligtvis i en helt annan dager men tyvärr går det ju inte att förändra det som skett.
Det enda du kan göra är att spela korten du nu har på hand. Hur hjärtekrossad är du? Hur har du hanterat detta med din familj?
 
Jag skrev för ett tag sedan om att jag kärat ner mig i en kollega och även att jag brutit helt med honom efter långt övervägande.

Men det varade inte så länge direkt så nu står jag här precis så nedbruten och kölhalad som jag inte ville. Han blåste mig rätt stort och jag gick på det. Så nu! Här är jag, en billig kopia av mitt forna jag med ett totalt dissat och nedbrutet självförtroende.

Hur går man vidare? Att jag inte kunde läsa honom bättre :(

Känns som allt liv bara rann ur mig när jag insåg sanningen om hur han eg är!
Man tillåter sig att gråta ut sig allt under ett par dagar. Sen plockar man upp bitarna och går vidare. Man ser allt positivt och fint msn fortfarande har i sitt liv. Jag har insett att man är då mkt starkare än vad msn tror. Och man för styrka av att klara av saker. Ibland får msn bara bita ihop. För ibland kommer inte styrkan till en bara utan man känner sig trött och som man inte klarar sv något. Men då måste man fortsätta andas och sätta ena foten framför den andra.

Och saker som skett kan du inte förändra. Men du kan välja hur du beter dig nu och i framtiden.
 
Senast ändrad:
Min egen plågsamma erfarenhet är att det inte går att lura någon som inte vill bli lurad. D v s det går inte att lura någon som inte aktivt bestämt sig för att tro på det som sägs. På gott och ont.

Tyvärr finns alltid risken att bli lurad, eller känna sig lurad, när jag går på andras utsago. När jag väljer att lita på andra och hålla det de säger för sant.

Kanske är det livserfarenhet, att inte satsa allt eller ens mycket på något som kan få stora konsekvenser längre fram - utan att först ha övervägt alla dela och gjort en riskanalys över vad som händer om något av det jag valt att lita på inte är riktigt den vinklingen jag vill se eller rent av lögn.

Hur jag överlever? Försiktiga andetag och tid.
 
Jag skrev för ett tag sedan om att jag kärat ner mig i en kollega och även att jag brutit helt med honom efter långt övervägande.

Men det varade inte så länge direkt så nu står jag här precis så nedbruten och kölhalad som jag inte ville. Han blåste mig rätt stort och jag gick på det. Så nu! Här är jag, en billig kopia av mitt forna jag med ett totalt dissat och nedbrutet självförtroende.

Hur går man vidare? Att jag inte kunde läsa honom bättre :(


Sånt är livet och man lär så länge man lever.
 

Liknande trådar

Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 663
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Skrev detta nyss men via en länk till min blogg och det får man ju inte göra så jag gör så här i stället ;) Blev friskskriven pang...
Svar
12
· Visningar
2 257
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering I april 2006 hämtade en mycket lycklig 17-åring hem sin allra första häst, ett urgulligt 4-årigt travarsto vid namn Anna, och det visade...
2
Svar
35
· Visningar
5 307
Senast: Pettsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp