Strulat till det på jobb

Det är Sann Kärlek, det. Rörande, verkligen.
Jomenvisst. Hon postade nyss på fb att de varit tillsammans i tio år "Slå det om ni kan!" tror jag bildtexten var. Fast iofs får hon poäng för att ha stått ut med skit i tio år. Han också, för hon är verkligen en superjobbig människa.
 
Jomenvisst. Hon postade nyss på fb att de varit tillsammans i tio år "Slå det om ni kan!" tror jag bildtexten var. Fast iofs får hon poäng för att ha stått ut med skit i tio år. Han också, för hon är verkligen en superjobbig människa.

Hela grejen med att det är "duktigt" att hålla ihop är så underlig. Ditt exempel belyser verkligen det.
 
Om jag av en eller annan orsak fann det värt besväret att dela med mig av mig själv till annan än partnern under de omständigheter som beskrivs av ts skulle jag faktiskt se helt och hållet till mina egna intressen i första hand. Behöver man knulla lite vid sidan av för att komma till ett beslut så må väl det vara hänt. Ska ts alltså fråga sin sambo om lov innan? Eller missförstår jag ditt inlägg? Jag tycker ts ska utgå från sig själv.

Min poäng är att det finns oerhört många sätt att se på hur man tar sig ur ett bra/crappigt förhållande när man är attraherad av någon annan. Och alla de är "rätt" om de är rätt för den enskilda. Men frågan är väl vad som känns schysstas för TS´s sambo. Det är ju inte säkert att hen håller med om att ditt sätt att se det är det rätta för henom? Hen kan ju lika gärna ställa upp på att dela TS med alla som faller TS in, eller att hen blir djupt sviken på att hen gojsat i bilen utan att diskutera deras crappiga förhållande först.

Jag tycker att TS ska ta hänsyn till sin sambo. Och sig själv.
 
Nej, jag är vare sig i bilen eller har lämnat tråden däremot har jag funderat mått dåligt och kommit fram till en slutsats att jag inte klarar av detta

Jag erkänner, jag är tokförälskad i denna man men valt av respekt både för barnen och min sambo att helt enkelt avsluta all kontakt med honom.

Känns jävligt hårt men på något sett så känns det bra ändå.

Har inte direkt gjort något förutom lite hångel i bilen, inget liggande eller så. Dock så var det underbart att få hångla med honom och känslan av det kommer att finnas kvar länge.

Känns ändå som om jag lämnar detta med högburet huvud även om känslorna finns där.
 
Nej, jag är vare sig i bilen eller har lämnat tråden däremot har jag funderat mått dåligt och kommit fram till en slutsats att jag inte klarar av detta

Jag erkänner, jag är tokförälskad i denna man men valt av respekt både för barnen och min sambo att helt enkelt avsluta all kontakt med honom.

Känns jävligt hårt men på något sett så känns det bra ändå.

Har inte direkt gjort något förutom lite hångel i bilen, inget liggande eller så. Dock så var det underbart att få hångla med honom och känslan av det kommer att finnas kvar länge.

Känns ändå som om jag lämnar detta med högburet huvud även om känslorna finns där.
Jag kan inte annat än tycka att du agerar klokt.

Nästa steg är väl att fundera mer över ditt liv. Dina barns liv och hur du vill att de ska växa upp.

Familjerådgivning kanske?
 
Nej, jag är vare sig i bilen eller har lämnat tråden däremot har jag funderat mått dåligt och kommit fram till en slutsats att jag inte klarar av detta

Jag erkänner, jag är tokförälskad i denna man men valt av respekt både för barnen och min sambo att helt enkelt avsluta all kontakt med honom.

Känns jävligt hårt men på något sett så känns det bra ändå.

Har inte direkt gjort något förutom lite hångel i bilen, inget liggande eller så. Dock så var det underbart att få hångla med honom och känslan av det kommer att finnas kvar länge.

Känns ändå som om jag lämnar detta med högburet huvud även om känslorna finns där.

Men nöj dig inte med det här och lev vidare i det elände du beskriver! Ta itu med det som fattas i livet. :)
 
Jamen precis. Liksom "håll ut lite till, vi närmar oss tio år!"

Hellre ett år i ett underbart förhållande än tjugo i ett dåligt.
Nä men du har inte fattat grejen där, det viktigaste är att hålla ihop intill döden för att man sen ska få någon mystisk belöning. Man ska jobba, kämpa, pusta, stånka, frusta uppför en lång backe mot döden. Men man är tillsammans! Förenade av Ödet, av Kärleken och Den Ende Rätte, fast man inte sagt ett vettigt ord till varandra de senaste 30 åren.
 
Nä men du har inte fattat grejen där, det viktigaste är att hålla ihop intill döden för att man sen ska få någon mystisk belöning. Man ska jobba, kämpa, pusta, stånka, frusta uppför en lång backe mot döden. Men man är tillsammans! Förenade av Ödet, av Kärleken och Den Ende Rätte, fast man inte sagt ett vettigt ord till varandra de senaste 30 åren.
Risken att stå där själv är nog tillräckligt skrämmande för många för att stå ut med ett dåligt förhållande, sen blir de bittra och förgrämda och låter omgivningen lida för att de själva vägra unna sig chansen till lycka med någon annan. Se på alla trådar om nätdejting och hemska svärmödrar. ;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 181
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
11 859
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 404
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 223
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp