Strykjärn

MissFideli

Trådstartare
Köpte ett nytt strykjärn igår. Med rostfri sula för att det inte ska fastna "skit" på den. Men nog fasiken blir den nerkladdad av nått. Vad??? Strukit 2 skjortor, båda helt nytvättade och utan tryck. Vad fasiken är det som fastnar? Katthår? Och vad gör man då?

Sv: Strykjärn

Jag har för mig att det är en hinna på järnet som man måste stryka bort på en tygbit innan man stryker kläderna. Stod det inget om det?

Hur ser kladdet ut? Brunaktigt? För i så fall kan det vara att du strukit på för låg värme... fast konstigt egentligen när järnet är nytt :confused:

Jag tror faktiskt att jag listade ut vad det var inatt :D :banana:
Troligen är sömmarna i skjortorna från jobbet i syntet och dom klarar inte lika hög värme som tyget i plagget. Så när jag sänkte lite blev det bättre.

Aha, ja, då var det nog sömmarna. Skjortorna har med andra ord rasat i bitar nu? :eek:

Mitt järn hade dels en plastfilm på ytan, o dels så skulle man stryka på en trasa eller nåt för att få bort den skyddande hinnan. Tyckte det var rätt omständigt bara för att få stryka en kjol :cool: Men det var nog inte teflonyta på mitt å andra sidan.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 946
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 907
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 496
Senast: Edla
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag... 2 3
Svar
44
· Visningar
7 031
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka