Strykkappor utan kardborre.

pinky

Trådstartare
Jag gör en ny tråd, utan att vara så fixerad vid priset... ;)

Jag söker ett par vanliga strykkappor (inte senskydd eller korta kotskyd) med vanliga spännen, eller annan anordning, bara det inte är kardborre på dem!

Materialet är inte så viktigt, men jag anar att det blir läderskydd?

Det verkar vara jättesvårt att hitta, men det måste ju finnas nånstans. Hjälp mig! :)

Sv: Strykkappor utan kardborre.

De klassiska gamla Gera-skydden, finns de fortfarande? Eller kopior?
Ja, ni kanske fattar vilken typ av spänne jag menar nu... ;)

Har nästan bara hittat Geraskydd med kardborre när jag sökt på nätet iofs...

Annars verkar det vara rätt lätt att hitta dyrare läderskydd med vanliga spännen, men ändå inga vanliga strykkappor just. :(

Senast ändrad:

pinky skrev:
Jag gör en ny tråd, utan att vara så fixerad vid priset... ;)

Jag söker ett par vanliga strykkappor (inte senskydd eller korta kotskyd) med vanliga spännen, eller annan anordning, bara det inte är kardborre på dem!

Materialet är inte så viktigt, men jag anar att det blir läderskydd?

Det verkar vara jättesvårt att hitta, men det måste ju finnas nånstans. Hjälp mig! :)

Halloj.
Jag har en komplett uppsättning av läderskydd med mässingspännen.
Vet inte vad det är för märke men det är inga skitgrejer. Hör av dig om du är intresserad.

Clarendon Hunter Benskydd finns på Ryttare och häst i Flyinge http://www.ryttare-hast.se/ du kan beställa från dem. De har kardborre men bara lite man knäpper främst med resårspännen med metallkrok på. De har också kardborre rengörare om det är det som är problemet...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
760
Senast: Masse
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 510
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 317
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka